مداحان و سخنرانان خرافه گویی نکنند/ زن کالا و ابزار نیست

حجت الاسلام میردامادی گفت: مداحان و سخنرانان در مراسم ها به ویژه در ایام محرم خرافه گویی نکنند و فقط واقعیت ها را بیان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام سید «مجتبی میردامادی« در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به فرارسیدن ایام ماه محرم و صفر و برپایی مراسم های مذهبی اظهارداشت: این روزها فرصتی برای تبیین واقعیت قیام عاشورا و بیداری در جامعه و کسب معرفت است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: مداحان و سخنرانان در مراسم ها به ویژه در ایام محرم خرافه گویی نکرده و فقط واقعیت ها را بیان کنند که برای مردم بسیار مورد پسندتر واقع خواهد شد.

 

وی ادامه داد: بیان واقعیت ها و سخن با راستی بهتر از دروغ پردازی و خرافه گویی ها مورد پذیرش قرار می گیرد و مردم نسبت به آن مراسم ها بیشتر توجه می کنند.

حجت الاسلام میردامادی با بیان اینکه عاشورا درس آموز عزت آفرینی و دوری از ذلت است، تصریح کرد: برخی از کشورها با ایجاد وابسته به دنیای غرب ذلت را پذیرفته اند و آنان خود را در معرض سو استفاده های آنان قرار می دهند.

 

وی اضافه کرد: غربی ها تا زمانی که منفعت می برند، دوستی کرده ولی پس از آن مثل گاو شیرده ای که شیرش را تا سر حد امکان استفاده کرده اند، سپس ذبح خواهند کرد، آن کشور را رها کرده و مایه بی نظمی می شوند.

خطیب جمعه اصفهان به پایداری قیام عاشورا اشاره کرد و یادآورشد: این واقعه بزرگ به دلیل عزتمندی و ایستادگی برابر زورگویی ها پایدار شده و امروز با گذشت هزاران سال از این حماسه اما شور حسینی به پا مانده است.

 

زن کالا و ابزار نیست

 

وی با اشاره به جایگاه زن از نگاه اسلام و در کشور ایران، تصریح کرد: دشمن به دنبال تضعیف این جایگاه بوده و به زن به عنوان کالا نگاه می کند تا به اهداف و برنامه های خود برسد.

حجت الاسلام میردامادی با بیان اینکه زن از جایگاه مهم انسانی برخوردار است و نقش همسرداری و مادر را باید انجام دهد، یادآورشد: حجاب به شخصیت و جایگاه زن عزت می دهد و نمی گذارد نگاه کالایی به آن بشود.

 

وی خاطرنشان کرد: زن با عفت و حجاب قادر به پیشرفت بوده و نباید خود را بازیچه رفتارهای غلط دیگران قرار دهد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با ائمه جمعه کشور و توصیه های ایشان گفت: امام جمعه با حضور در بین مردم به رفع نیازها و پاسخ به سوالات و نیازهای اعتقادی کمک می کند.

 

وی امامت جمعه را جایگاهی مهمی در حوزه فرهنگی و تبلیغی دانست و افزود: روحانیت جایگاه مهمی در جامعه دارد و سنگر نماز جمعه در تبلیغ و آگاهی بخشی نقش آفرین است.

کد خبر 1200821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha