امر به معروف پایه احیا خوبی ها در جامعه است/ درک تذکرات مردم به مسئولان

حجت الاسلام عبدالهی نژاد گفت: امر به معروف و نهی از منکر پایه احیا و ترویج خوبی ها و پایان بدی و زشتی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «احمد عبدالهی نژاد« در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اصفهان به مناسبت دهه امر به معروف و نهی از منکر اظهارداشت: این فریضه الهی از صدر اسلام تاکنون در جامعه نهادینه و رواج یافته و هر کجا مورد کم اهمیتی قرار گرفته به دلیل بی توجهی مردم بوده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: احیا این فریضه دینی وظیفه همه مسلمانان بوده و نباید این موضوع را بر عهده قشر خاص و یک مقطع زمانی قرار داد.

 

وی با اشاره به اینکه براساس آیات و روایات فریضه امر به معروف و نهی از منکر مانع تسلط دشمن و ظالمان بر انسان خواهد شد، تصریح کرد: این فریضه و مسئولیت اجتماعی پایه احیا و ترویج خوبی ها و پایان بدی و زشتی در جامعه است.

به اعتقاد حجت الاسلام عبدالهی نژاد با احیا فریضه امر به معروف و نهی از منکر زشتی ها از بین می رود و با فراگیری خوبی ها نشاط و آرامش در جامعه توسعه می یابد.

وی اضافه کرد: انجام این فریضه تنها مربوط به موضوع خاصی نیست بلکه دامنه گسترده ای دارد و در برخی از مواقع جلوگیری از ترویج یک منکر مانع از توسعه آن در دیگر موضوعات خواهد شد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به مراحل انجام این فریضه گفت: ناراحتی قبلی نخستین مرحله بود و عملکرد زبان و تذکر لسانی مرحله دوم آن است که در بسیاری از مواقع پاسخگو بوده و اثر خود را می گذارد.

وی با اشاره به اینکه ائمه معصومین و پیامبر همه امر به معروف لسانی حتی برای پادشاهان داشته اند، اذعان داشت: کسی که دچار انحراف شده که مشکلش به اندازه فرعون نیست پس باید ما هم تلاش خود را برای اصلاح و تذکر انجام دهیم.

 

درک تذکرات مردم به مسئولان

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به اینکه مسئولان هم نیازمند امر به معروف و نهی از منکر نسبت به عملکرد خود هستند، اظهارداشت: مسئولان تذکرات مردم را بپذیرند و از آن هراسی نداشته باشند.

وی ادامه داد: برخی نسبت به تذکرات مردمی واکنش نشان داده و آن فرد را معاند می خوانند در حالی که برای اصلاح کشور و جامعه انجام شده است.

 

حجت الاسلام عبدالهی نژاد ملاک سنجش عملکرد مسئولان را اعتقاد به مبانی دینی و انجام وظیفه آنان دانست و تصریح کرد: برخی این موضوع را جناحی ارزیابی کرده و هیچ کاری نسبت به تعهد مسئول ندارند.

به گفته وی حرکت در مسیر واقعی و شناخت وظیفه و تعهد در مسئولیت قطعا منجر به پیروزی و حرکت در مسیر امام حسین(ع) خواهد بود.

کد خبر 1200834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha