تبیین کننده معارف عاشورایی باشیم

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه بکوشیم تبیین کننده معارف عاشورایی باشیم، گفت: مصائب کربلا و شهادت امام حسین(علیه السلام) و یاران و خانوده اش سراسر روحیه جهادی و معرفت است که باید برای جامعه تبیین گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز (جمعه 7 مرداد) در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم و مسئولین در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد، به فرارسیدن ایام محرم اشاره کرد و گفت: در این ایام باید فقط عزادار نباشیم و معرفت حسینی بیاموزیم و با بینش حسینی زندگی کنیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بکوشیم تبیین کننده معارف عاشورایی باشیم، افزود: مصائب کربلا و شهادت امام حسین(علیه السلام) و یاران و خانوده اش سراسر روحیه جهادی و معرفت است که باید برای جامعه تبیین گردد.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیز با همین روحیه و معرفت حسینی شکل گرفت، اظهار کرد: امروز دشمنان می خواهند این روحیه را از جوانان و مردم انقلاب بگیرند و با شبهه های فراوان معرفت حسینی را در جامعه کمرنگ کنند که باید در مقابل این اقدامات بینش داشته باشیم.

 

حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه اگر امروز انقلاب اسلامی به دیگر کشورها ریشه دوانده به برکت خون شهدای کربلا و عاشوراست، ادامه داد: نباید اجاره دهیم دشمنان با القائات مسموم خود فرهنگ عاشورایی را در جامعه کمرنگ کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه عاشورا درسی عبرت آموز است که در همیشه تاریخ حفظ می شود، تصریح کرد: عاشورا درس استکبارستیزی، طاغوت زدایی، پرورش انسان ناب و گسترش بصیرت است که نباید در سایه تبلیغات رسانه ای دشمنان از بین برود.

 

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه مسئولین در جایگاه های مختلف باید شکرگزار خداوند و نظام جمهوری اسلامی باشند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بر پایه خون شهدا و پاکان به وجود آمده لذا باید از این انقلاب محافظت کرد و وظایفمان را به بهترین شکل انجام دهیم.

 

کد خبر 1200835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha