محور قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است/ تحریف دین یعنی قیام علیه خدا

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به ضرورت بصیرت دینی و درک و تبیین معارف دین، گفت: محور قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه ۷ مرداد با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: دهه احیاء امر به معروف و نهی از منکر، روز شعر و ادب آیینی و بزرگداشت یاد و خاطره محتسم کاشانی را در پیش داریم. 

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز همزمان با آغاز محرم حسینی، برپایی خیمه های معرفت و معنویت افزایی حسینی به صورت فعال شاهد خواهیم بود افزود: احیاء دین ، بصیرت شناسیی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی در ماه محرم و صفر از جمله شاخص هایی است که در جریان برپایی خیمه های معرفت مطرح و تبیین می شود.

 

وی با اشاره به حماسه واقعه کربلای حسینی بیان کرد: مومن اهل تبیین و بصیرت است، رهبرمعظم انقلاب همواره بر این مهم تأکید داشته اند؛ نداشتن قدرت تفهیم باعث ایجاد تحریف مسئله امامت و مسایل سیاسی است. 

 

به گفته وی، امیرالمومنین(ع) مانع قتل عثمان شد ولی معاویه با جنجال آفرینی و تزویر از بی بصیرتی مردم سوء استفاده کرد همان کاری که امروز با عوض کردن جای شهید و جلاد می کنند. 

 

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگر خطبه های سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: مبنای جنگ برای کشورگشایی منکر است، باید نهی از منکر کرد و از کشته شدن افراد بی گناه و نظامیان پرهیز کرد، اما اگر مسئله حفظ کیان کشور و منافع مردم در دفاع از مرزها باشد باید امر به معروف کرد. 

 

حسینی همدانی بیان کرد: رهبرمعظم انقلاب در زمینه جریان جنگ اوکراین و روسیه با موضع گیری شفاف اصل جنگ را محکوم می کنند و با رصد کامل این مطلب که روسیه اگر اقدام نمی کند، ناتو پس از ملحق شدن به ارمنستان و آذربایجان خودش را به مرزهای ایران می کشاند. 

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: عملکرد صهیونیست و استکبار رو به شکست است، فشارهای حداکثری به ایران هیچ نتیجه ای نخواهد داشت و وعده الهی که پیروزی حق علیه باطل است محقق می شود. 

 

کد خبر 1200853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha