نمازجمعه در تراز انقلاب، سنگری محکم برای دفاع از اسلام و قرآن است

حجت الاسلام قاسمی گفت: نماز جمعه ای در تراز انقلاب اسلامی است که محکم ترین سنگر برای دفاع از اسلام و قرآن باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کلاله، حجت الاسلام «نجفعلی قاسمی» در همایش «نمازجمعه در تراز انقلاب اسلامی» با بیان اینکه سه وظیفه برای هر فرد از جمله علما بیان شده است، اظهارکرد: علما باید یاد بگیرند، آنچه یاد گرفته‌اند را به دیگران آموزش بدهند و به آن عمل کنند.

 

امام جمعه کلاله با بیان اینکه امامان جمعه باید عامل به تقوای الهی باشند گفت: یکی از عوامل تاثیرگذار در کمیت و کیفیت نمازهای جمعه این است که آنچه به دیگران می‌گوییم، خود به آن عمل کنیم. 

 

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر استثنایی بودن فریضه نمازجمعه خاطرنشان کرد: استمرار نماز جمعه به صورت هفتگی و حضور مردم و ذکر خداوند که آن را عامل حیات طیبه قرار داده، نماز جمعه را ممتاز و متمایز کرده است.

 

حجت الاسلام قاسمی بیان کرد: نماز جمعه یک عبادت بزرگ دسته جمعی است که بسیاری از آلودگی های گناهان و زنگارهای معصیت را از وجود انسان ها شستشو می دهد و پیوندی معنوی بین مخلوق با خالق ایجاد می کند.

 

وی ادامه داد: نماز جمعه یک کنگره عظیم معنوی و مانوری سیاسی در سایه اتحاد و همدلی امت اسلامی است. نماز جمعه ای در تراز انقلاب اسلامی است که محکم ترین سنگر برای دفاع از اسلام و قرآن باشد.

 

امام جمعه کلاله گفت: اگر نماز جمعه به نمایش قدرت، عزت و عظمت امت اسلامی تبدیل شد حقیقتا می تواند مایه یاس و ناامیدی دشمنان شود چراکه نماز جمعه جایگاه دفاع از ارزش های دینی است.

 

وی با بیان اینکه نمازجمعه یک گردهمایی سیاسی و نشانه اقتدار نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: حضور مردم در نمازهای جمعه بارها و بارها توطئه های دشمنان را خنثی کرده است.

 

 

کد خبر 1200885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha