برگزاری سلسله نشست های جهاد تبیین با رویکرد نامه ۵۳ نهج البلاغه در آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از برگزاری سلسله نشست های جهاد تبیین با رویکر نامه ۵۳ نهج البلاغه ویژه مدیران اجرایی و فرهنگی این شهرستان خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: سلسله نشست های بصیرتی آموزشی و توجیهی جهاد تبیین و مسائل و مشکلات کلیدی کشور با رویکرد سیره رفتاری امیرالمومنین، علی (ع) و نامه ۵۳ نهج البلاغه ویژه مدیران دستگاه های اجرایی و فرهنگی شهرستان آران و بیدگل در سالن چهارم دی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: این سلسله نشست ها از برنامه های آموزشی است که با هماهنگی و حمایت فرمانداری شهرستان در زمینه مسائل مهم کشور، ویژه مدیران و روسای ادارات و دستگاههای اجرائی به صورت فصلی در شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود.

 

ضابطی اظهار داشت: در حال حاضر کشور دچار جنگ ادراکی و یا همان جنگ شناختی شده است که در آن دشمنان کشور در حال عوض کردن ارزش ها و روایت های انقلابی هستند و منشا آن عدم تبیین درست ارزشهای انقلاب اسلامی می باشد که جا دارد مسئولین اهتمام ویژه ای در این راستا داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در واقعه غدیر خم و زمانی که پیامبر گرامی اسلام(ص) دست علی (ع) را به عنوان جانشین خود بالا بردند، حاضرین نتوانستند این واقعه مهم را برای دیگران بدرستی تبیین و روشنگری کنند و همین موضوع باعث شد که مصائب و مشکلات بیشماری برای اهلبیت پیامبر بوجود آید و ۵۲ سال بعد از آن نیز واقعه عاشورا به وجود آمد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه در نامه ۵۳ حضرت علی (ع) به مالک اشتر نخعی، کلید واژه هایی وجود دارد ادامه داد: این نامه دارای سه بعد و بخش اساسی شامل بعد درونی و معنوی مدیران، بعد ظاهری و رفتاری مدیران و بعد آخرتی مدیران است که مطالعه آن، چراغ راهی است که می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند./

کد خبر 1200891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha