ضرورت توجه به مفاهیم نهضت عاشورا در ماه محرم

حجت‌الاسلام باقری‌‎ارومی بر ضرورت توجه به مفاهیم مهم نهضت عاشورا در کنار شور حسینی و برگزاری مراسمات عزادارای تاکید کرد.

حجت‌الاسلام«محمد جواد باقری‌ارومی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) کشتی نجات بشر و مشعل فروزان هدایت است و با ایستادگی در برابر ظلم و ستم دشمنان، پرچم اسلام را به اهتزار درآورد.

 

امام جمعه بندر آستارا، امام حسین(ع) را پیروز حقیقی واقعه عاشورا دانست و افزود: کشته‌‌شدگان در راه خدا پیروز هستند و این است که نهضت خونین کربلا را در طول تاریخ ماندگار کرده است.

 

وی با بیان‌اینکه عشق و محبت به امام حسين(ع) تا ابد در قلب عاشقان و آزادگان دنيا زنده است، تصریح‌کرد: اين عشق روز به روز و سال به سال گرم‌تر و پرشورتر می‌شود.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء امام حسین(ع) به ضرورت توجه به مفاهیم مهم نهضت عاشورا در کنار شور حسینی و برگزاری مراسمات عزادارای تاکید کرد.

 

رئیس ستاد رسیدگی به امور مساجد بندر آستارا در خصوص رعایت نظم و نکات بهداشتی در مراسمات عزاداری، گفت: هیئت امنای مساجد وظیفه دارند نسبت به دعوت از عالمان دینی و مداحان اهل بیت(ع) و ایجاد شرایط مناسب جهت برگزاری مراسمات اقدام کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصلی‌ترین ابزار قیام امام حسین(ع) برای اصلاح جامعه بود، افزود: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مهم دینی هستند و در زندگی اجتماعی اهمیت ویژه‌ای دارند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی خاطرنشان‌کرد: امر به معروف و نهی از منکر را باید با لحاظ کردن شرایط، و رعایت مراتب آن انجام داد.

کد خبر 1200898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha