دارالمصلین سیاه پوش شد

رییس شورای هیئات مذهبی شیروان گفت: طبق سنت همه ساله به مناسبت ماه محرم و ایام عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) دارالمصلین شیروان سیاه پوش شد.

«محمد محمدزاده قانعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: طبق سنت همه ساله به مناسبت ماه محرم و ایام عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با حضور امام جمعه و مسئولان شهرستانی معابر اصلی دارالمصلین شیروان سیاه پوش شد.

 

رییس شورای هیئات مذهبی شیروان عنوان کرد: در این آیین بخشی از معابر این شهر در حدفاصل چهارراه دفاع مقدس تا میدان انقلاب با نصب  پرچم ها و پارچه های نوشته شده با مضامین محرم، اباعبدالله حسین(ع)، محرم و غیره سیاه پوش شد و همچنین نصب پرچم هایی به رنگ سبز، سیاه و سرخ در محدوده میدان امام علی تا میدان معلم به استقبال ماه محرم رفتند.

 

محمدزاده قانعی خاطرنشان کرد: این مراسم که با حضور گسترده مردم و مسئولان انجام شد با قربانی کردن گوسفند، مرثیه خوانی، مداحی، دود کردن اسپند و سینه زنی همراه بود که بسیاری از مردم و جوانان از این آیین سنتی استقبال چشمگیری کردند.

 

وی بیان کرد: برگزاری مراسم دهه اول محرم در امامزاده ها، مساجد و تکایا، عزاداری، سینه زنی و طبخ غذای نذری از جمله سنت های مردم همزمان با ماه محرم و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می باشد، همچنین گاها مشاهده می شود مردم نذورات خود را به صورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان، مساجد، مراسم عزاداری سالار و سید الشهدا و در راه های مختلف هزینه می کنند.

 

وی اضافه کرد: به مدت 10 شب تمام مساجد شهری و روستایی برنامه عزاداری همراه با مداحی و سینه زنی برگزار می کنند که هر ساله استقبال مردم بسیار گسترده است و امسال هم این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

کد خبر 1200937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha