۴۷ طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد طبس اجرا شد

مدیر کمیته امداد طبس با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷ طرح اشتغالزایی برای مددجویان با اعتبار ۳۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در طبس اجرا شد، گفت: تا پایان امسال ۴۱۱ طرح اشتغالزایی با اعتبار ۲۸۴ میلیارد ریال در این شهرستان اجرا خواهد شد.

«احمد رفیعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: یکی از رسالت های مهم کمیته امداد ایجاد اشتغال، کارآفرینی و خودکفایی بین مددجویان این نهاد حمایتی است.

 

مدیر کمیته امداد طبس در خصوص آمار اشتغالزایی در طبس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷ طرح اشتغال زایی برای مددجویان و افراد نیازمند جویای کار با اعتبار بالغ بر ۳۴ میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال اجرایی شده است.

 

وی ادامه داد: طی سال گذشته شاهد اجرای ۲۳۴ طرح اشتغال با اعتبار بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه اشتغال بانک های عامل و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد جهت اشتغال زایی برای ۳۵۶نفر در این شهرستان بودیم.

 

رفیعی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی گفت: این کلاس ها در سه پایه مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی برای ۲۵۷ نفر با اعتبار یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال در جهت کمک به پایدارسازی طرح ها و نیز کاریابی برای ۶۸ نفر از مددجویان امداد در شرکت ها و کارگاه ها طی سال گذشته انجام شده است.

 

مدیر کمیته امداد طبس در ادامه بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۲نفر در این زمینه کسب و کار آموزش های لازم را دریافت کرده اند.

 

وی با بیان اینکه هم‌ اکنون ۸۵۰ طرح فعال اشتغال مددجویان کمیته امداد در طبس وجود دارد، افزود: از این تعداد طرح فعال اشتغال،۳۷۰ طرح در زمینه تولیدی و خدماتی، ۳۵۲ طرح در زمینه دام ‌پروری، ۲۱ طرح در زمینه کشاورزی، ۴۱ طرح در زمینه فرش و گلیم، ۴۴ طرح در زمینه حمل‌ و نقل و ۲۲ طرح در زمینه نیروگاه خورشیدی است.

 

رفیعی ادامه داد: هم‌ اکنون ۱۵ راهبر شغلی در راستای هدایت و آموزش مددجویان با رعایت زنجیره تأمین و تضمین بازار فروش و ایجاد اشتغال پایدار با این نهاد همکاری دارند.

 

وی در خصوص برنامه های حوزه اشتغال تا پایان سال جاری گفت: از مهم ترین برنامه های کمیته امداد طبس تا پایان امسال می توان به اجرای ۴۱۱ طرح اشتغال زایی با اعتبار ۲۸۴ میلیارد ریال، آموزش ۳۵۰ نفر در زمینه کسب و کار با اعتبار ۲میلیارد و ۶۵ میلیون ریال و کاریابی برای ۹۲ نفر از مددجویان امداد با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اشاره کرد.

 

 

کد خبر 1200938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha