مسجد جامع روستای مارکده سیاه پوش محرم شد

جوانان حسینی کانون فرهنگی هنری «نیکان» دست به کار شدند و با شوق و اشتیاق زیاد مسجد جامع روستای مارکده را به منظور برپایی مراسم عزاداری امام حسین (ع) سیاه پوش کردند.

«علی عرب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: جوانان حسینی کانون فرهنگی هنری «نیکان» دست به کار شدند و با شوق و اشتیاق زیاد مسجد جامع روستای مارکده را به منظور برپایی مراسم عزاداری امام حسین (ع) سیاه پوش کردند.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «نیکان» مسجد جامع روستای مارکده ادامه داد: ایام محرم به عنوان یکی از مهمترین مناسبت ها و سنت هایی است که همواره نسبت به آن توجه ویژه ای شده است و تکریم این ایام از برنامه های هرساله مومنان و مومنین است.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به رعایت قوانین بهداشتی بیان کرد: فعالین هیئت ها و فعالان مسجدی همواره نسبت به خدمتگذاری به محرومان محقق شده است و در عین حال روضه امام حسین (ع) با توجه به سنت ها و رعایت قوانین بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است.

 

عرب گفت: قرآن و عترت، مقابله با کرونا، فرهنگی، هنری، خانه و خانواده، کتابخوانی و فضای مجازی از برنامه ها و فعالیت های کانون فرهنگی هنری «نیکان» در ماه محرم است.

 

وی ابراز کرد: برگزاری محافل قرآنی، ختم صلوات به نیت شهدای کربلا، برنامه انس با قرآن در شب عاشورا، شروع مراسم عزاداری با تلاوت قرآن کریم، برگزاری مراسم ادعیه به ویژه قرائت زیارت عاشورا، برپایی نماز ظهر عاشورا، سخنرانی امام جماعت به همراه پرسش و پاسخ ویژه این ایام مهمترین برنامه های کانون فرهنگی هنری «نیکان» در ماه محرم است.  

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «نیکان» مسجد جامع روستای مارکده ادامه داد: تبیین و تشریح وقایع عاشورای حسینی و فرهنگ ایثار و شهادت و امر به معروف و نهی از منکر از شاخص هایی است که با اهتمام امام مسجد در طول ایام ماه محرم مورد توجه قرار می گیرد.

 

عرب افزود: در بخش مقابله با کرونا رعایت بهداشت فردی در مراسم، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش، شرکت در مراسماتی که در فضای باز برگزار می شود، استفاده از اقلام شخصی، توزیع نذورات و کمک مومنانه به صورت بسته بندی و مواد غذایی خام و اقلام بهداشتی با محوریت نیازمندان از جمله برنامه ها است.

 

کد خبر 1200939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha