آب به روستاهای تشنه دره شهر رسید

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاصلاب استان ایلام گفت: مشکل آب آشامیدنی سه روستای فاضل آباد، وحدت‌آباد و قلعه تسمه شهرستان دره شهر مرتفع شد.

«امیر باقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و بروز مشکلات کم آبی در سه روستای فاضل آباد، وحدت‌آباد و قلعه تسمه شهرستان دره شهر، با مطالعه و طراحی سیستم تامین، انتقال و توزیع آب، یک ایستگاه پمپاژ برای افزایش ظرفیت انتقال آب به روستا‌های مذکور در دستور کار قرار گرفت.

 

وی افزود: با اجرای نیرو رسانی شبکه برق، احداث و بهره برداری از ایستگاه پمپاژ آب قلعه تسمه با ظرفیت ۳۰ لیتر بر ثانیه و با مشارکت سازمان بسیج عمران و معماری (موسسه عمران بسیج و سازندگی) سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، مشکل کمبود آب و افت فشار، سه روستای فاضل آباد، وحدت آباد و قلعه تسمه شهرستان دره شهر با ۷۰۰ خانوار مرتفع گردید.

 

به گفته وی، با بهره برداری از این ایستگاه جمعیتی افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آب شرب پایدار و بهداشتی از لحاظ کمی و کیفی برخوردار شدند.

 

باقی خاطرنشان کرد: برای احداث و بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب قلعه تسمه مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی با مشارکت سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان هزینه شده است.

کد خبر 1200946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha