سیلاب ها ادامه خواهد داشت/ از مردم انتظار می رود هوشیاری خود را حفظ کنند

کولیوند گفت: سیل مانند زلزله نیست که از قبل به مردم هشدار داده شود. انتظار می رود مردم هوشیار بوده و به هشدارها توجه کنند.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، پیرحسین کولیوند در یک گفت و گوی تلویزیونی گفته 20 استان، 111 شهرستان و 29 محور مواصلاتی کشور متاثر از سیل و سیلاب شده و متاسفانه 53 نفر در این سیلاب ها جان خود را از دست داده اند و 16 نفر نیز همچنان جزو مفقودی ها قرار دارند

 

رییس جمعیت هلال احمر افزود: بیشترین اثرات آسیب متاثر از سیلاب در کشور مربوط به شهر تهران بوده و امامزاده داود در غرب استان تهران و شهرستان فیروزکوه و دماوند در شرق از جمله این نقاط آسیب دیده می باشند.

 

کولیوند با بیان اینکه عملیات جست و جو و نجات همچنان ادامه دارد، گفت: عملیات جست و جو در کن و امامزاده داود به مراحل آخر رسیده اما در فیروزکوه همچنان تلاش های نیروهای امدادگر ادامه دارد.

 

کولیوند با بیان اینکه هم اکنون بیش از سه هزار نجاتگر و امدادگر جمعیت هلال احمر در مناطق سیل زده در کشور در حال فعالیت هستند، گفت: خوشبختانه موفقیت های زیادی در حوزه امداد و نجات داشتیم به عنوان نمونه روز گذشته مردی 40 سال در امامزاده داود بعد از 16 ساعت در رودخانه پایین دست توسط امدادگران نجات یافت.

 

وی افزود: هم اکنون تعداد زیادی از افراد به مکان های امن منتقل شده اند و اسکان اضطراری برای تعداد زیادی از خانوارها در چادرهای هلال احمر فراهم شده و اقلام غذایی و زیستی در حال توزیع بین آنها می باشد.

کد خبر 1200966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha