ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین جایگاه نماز و اخلاق در  جامعه است

حجت‌الاسلام هاشمی گفت: ماه محرم بهترین فرصت است که ما جایگاه نماز در خانواده و اخلاق را در جامعه تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام «سیدجواد هاشمی» امروز(۸ مردادماه) در همایش استقبال از ماه محرم در شهرستان میاندورود با اشاره به سخنان امام(ره) که فرمودند جامعه بدون روحانی بیمار است، تصریح کرد: با جامعه‌ایی روبرو هستیم که بیماران اجتماعی هستند و یک روحانی به‌عنوان یک طبیب در هر جایی که صحبت می‌کند باید ابتدا آسیب شناسی منطقه را داشته باشد و در قالب معارف اسلامی درمان را ارائه کند.

 

دادستان عمومی و انقلاب میاندورود با بیان اینکه در حوزه مواجهه با بیماران اجتماعی با موضوع خانواده، اخلاق، نماز و قرآن روبرو هستیم، افزود: در موضوع خانواده نیاز داریم که روحانیون سبک زندگی اسلامی و حسینی را ارائه دهند، بسیاری از آقایان و خانم‌ها نمی‌توانند جمع کوچک خانواده را ارائه کنند باید به کمک پدر و مادر و اعضای خانواده بایید و همچنین فرزندی که در خانواده تربیت می‌شود چگونه با فرزند براساس سبک زندگی اسلامی رفتار کنند.
 

وی در ادامه گفت: ماه محرم بهترین فرصت است که ما جایگاه نماز در خانواده، اخلاق و جامعه را تبیین کنیم.

 

رئیس سازمان تبلیغات میاندورود نیز در این مراسم اظهار کرد: از جمله سیاست‌های‌ سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری و اجرای شئون مذهبی در کشور است و یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین مقوله‌ها در بحث شئون مذهبی موضوع ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(علیه السلام) است که به نوعی اجتماع ۸۰ میلیونی در کشور محسوب می‌شود.
 

حجت الاسلام «ابوذر کاظمیان» بیان کرد: با توجه به افتتاح اداره تبلیغات اسلامی از ابتدای خرداد ماه، اهتمام این اداره بر پیگیری و اجرای قوی و موثر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان میاندورود بوده است لذا با وجود در پیش داشتن ماه محرم الحرام و نبود اینگونه مراسمات و همایش‌ها در شهرستان اداره تبلیغات اسلامی میاندورود با همکاری شورای هیئات مذهبی تصمیم به برگزاری همایش استقبال از ماه محرم گرفتند.
 

وی بیان کرد: میاندورود منبع غنی روحانی است با این وجود بعضی از روستاها روحانی ندارند و باید به این روستاها روحانی اعزام کنیم.
 

کاظمیان با اشاره به آغاز ماه محرم و عزاداری مردم، افزود: در کنار شور باید شعور حسینی وجود داشته باشد و روحانیون نقش مهمی در این زمینه دارند همچنین روحانیون در صحبت‌های خود به سخنان رهبری در زمینه امیدآفرینی و جهاد تبیین توجه داشته باشند.

 
وی با بیان اینکه ۱۴۰ هیات در شهرستان وجود دارند که ۶۴ هیات در سامانه طوبی سازمان تبلیغات ثبت شده است، خاطرنشان کرد: روسای هیات‌ها نگاه جدی به مداحی‌هایی که انجام می‌شود، نوع شعر و سبک شعر داشته باشند چون باید مفاهیم بزرگ حسینی را با شعر به مردم بیان کنیم.

کد خبر 1201013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha