سبک زندگی اسلامی در مجالس سوگواری امام حسین(ع)آموزش داده شود

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: در مجالس سوگواری امام حسین(ع) سبک زندگی اسلامی آموزش داده شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) درافتتاحیه طرح شمیم حسنیی که در بقعه شیخ صدوق برگزار شد، گفت: در آموزه‌های دینی اسلام بیان شده است که هر کس در مقابله با حق قرار گیرد مغلوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در قرآن در زمینه‌های مختلف نمونه‌های عینی این آموزه دینی بیان شده است؛ عنوان کرد: برای مثال فرعون بسیاری از فرزندان پسر را به قتل رساند تا موسی متولد نشود اما به قدرت الهی همین کودک در درباره فرعون بزرگ شده به یاری خداوند فرعون را نابود می‌کند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با اشاره به ماجرای حضرت ابراهیم، اظهار کرد: به دستور خداوند متعال آتش بر حضرت ابراهیم(ع) گلستان شد. از این نوع مصادیق در تاریخ بسیار است که نشان می‌دهد هر کس در برابر اراده الهی قد علم کند منکوب می‌شود. در واقعه عاشورا نیز همین اتفاق رخ داد چراکه هدف بنی امیه دفن اسلام و نام پیامبر(ص) و ارزش‌های اسلامی بود اما به هدف خود نرسیدند.

 

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر ادامه داد: دشمنان تصور کردند با شهادت امام حسین(ع) به اهداف خود می‌رسند در حالی که شهادت حضرت بقای اسلام را تضمین کرد. زمانی که اسرای کربلا وارد شام و کوفه شدند شرایط را تغییر دادند و اولین مراسم عزاداری با ابتکار حضرت زینب(ع) در کاخ یزید برگزار شد.

وی افزود: امروز پس از قرن‌ها از واقعه کربلا نه تنها در ایران بلکه در اقصی نقاط کشور در ایام محرم به عزاداری می‌پردازند. نام امام حسین(ع) بعد از این سال‌ها زنده مانده است اما از دشمنان و اشقایی کربلا چیزی جز ننگ ابدی باقی نمانده است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  با بیان اینکه انقلاب اسلامی نعمت الهی است، ابراز کرد: هیأت‌ها باید در راستای احیای سنت حق و زنده نگه داشتن یاد عاشورا تلاش کنند در این فضا سبک زندگی اسلامی را بیاموزند و برای آینده مسیر رشد و تعالی را ترسیم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه در این مجالس اخلاص و توجه به خداوند باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در  این جلسات باید آموزه‌های دینی مطرح شود که مردم مطالب بیشتری از اسلام فرا گرفته باشند، این مجالس باید از بدعت و دروغ به دور باشد و سبک‌های سنتی را حفظ کند.

 

وی با بیان اینکه نسبت دادن مباحث دروغ به اهل بیت(ع) حرام شرعی است، خاطرنشان کرد: باید مراقب بود نهضت حسینی ذلیلانه مطرح نشود چرا که اگر امام حسین(ع) قرار بود ذلت را بپذیرد به شهادت نمی‌رسید. در مجالس امام حسین(ع) باید عزت حسینی را حفظ کرد.

 

کد خبر 1201038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha