هیئات مذهبی استان سمنان سلامت مردم را جدی بگیرند

حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به وضعیت کرونا در کشور و استان سمنان تأکید داشت: هیئات مذهبی استان سمنان سلامت مردم را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس عبدالهی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  هیئات مذهبی استان سمنان سلامت مردم را جدی بگیرند،گفت: وضعیت کرونا در کشور و استان سمنان روز به روز به شرایط پرخطر نزدیک تر می‌شود لذا همه ما باید مسئله سلامت مردم را جدی بگیریم و کمک کنیم تا موج هفتم کرونا مانند موج‌های قبل، کنترل شود و با همراهی نظام پزشکی کشور، از این شرایط عبور کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بیان داشت: ستاد مقابله با کرونای کشور ابلاغیه‌ای را خطاب به استان‌ها صادر و پروتکل‌های لازم برای ایام عزاداری را در مراسم مردم در سراسر شهرها و روستا اعلام کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه از جمله مهمترین نکات این ابلاغیه رعایت فاصله گذاری اجتماعی است، اظهارکرد: استفاده از ماسک حتی در مراسمی که خارج از مکان مسقف برگزار می‌شود در این ابلاغیه تاکید شده است.

 

حجت الاسلام عبدالهی  تصریح کرد: در خصوص اطعام ماه محرم توصیه شده به جای ازدحام جمعیت پای سفره‌ها، غذا به صورت بیرون بر داده شود تا همه مردم از آن استفاده کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم عزاداری حتی در مکان‌های مسقف با رعایت نکات بهداشتی و الزامات فاصله گذاری ایرادی ندارد، تاکید کرد: مبلغان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را حتماً لحاظ کنند.

 

وی  در ادامه با بیان اینکه استاندار سمنان برای تأمین ارزاق مورد نیاز هیئت‌های مذهبی در سراسر استان، دستورات لازم را صادرکرده است گفت: برخی اقلام مانند برنج، گوشت، قند و شکر توسط سازمان جهاد کشاورزی کشور در استان سمنان سهمیه بندی شد تا هر شهرستان بر اساس میزان هیئت‌های مذهبی که دارد، از آن استفاده کند.

 

حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به اینکه دولت تمام تلاش خود را انجام داد تا این اقلام با قیمت بهتری به دست هیئت‌های مذهبی برسد، بیان کرد: کسانی که متقاضی استفاده از این اقلام و ارزاق هستند، می‌توانند به دفاتر تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی شهرستان‌ها و استان سمنان مراجعه کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین به مقوله صرفه‌جویی در انرژی در هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و بیان داشت: استان سمنان و شهرستان شاهرود دچار مسئله آب است و امیدواریم هیئت‌های مذهبی نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه در دور جدید مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی کشور، توجه ویژه‌ای به دو امر مسجد و هیئت‌های مذهبی شده است، اظهارکرد: در زمینه مسجد و همچنین برای دست‌یابی به شکل‌گیری شبکه امامت در کشور، یک بنیاد وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی به نام «هدایت» تشکیل شده که با نیروی بیش از پیش پیگیر، موضوع امامت مطابق با آنچه در تمدن سازی اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام راحل (ره)، مطرح می‌شود را دنبال می‌کند.

 

حجت الاسلام عبدالهی افزود: در زمینه هیئات مذهبی نیز به لحاظ ساختاری، یک سازمان وابسته به تبلیغات اسلامی شکل گرفته که نام آن نیز «سازمان هیئت» است و این ساختار، حتی ساختمان مستقل و ساز و کار منسجم‌تری از گذشته دارد و با نیروی بیشتری امر هیئات مذهبی را پیگیری خواهد کرد.

 

کد خبر 1201063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha