شاعران  ظلم ستیز سراسر جهان می توانند در جشنواره مقاومت شرکت کنند

مجتبی احمدی عدالت خواهی، آزادی خواهی، ظلم ستیزی، استکبارستیزی را از جمله موضوعات جشنواره جهانی شعر مقاومت برشمرد و گفت: بر همین اساس در هر کجای جهان شاعری در مقابله با ظلم و ستم شعری سروده است، می تواند در این جشنواره حضور پیدا کند.

 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان پیش ازظهر امروز شنبه 8 مرداد با حضور سعید شعرباف شهردار کرمان و رییس جشنواره، مجتبی احمدی دبیر جشنواره، سید عبدالله حسینی عضو شورای تخصصی جشنواره و مرتضی حیدری آل کثیر دیگر عضو شورای تخصصی جشنواره در برج میلاد برگزار شد.

 

در این نشست«مجتبی احمدی»، دبیر جشنواره شعر مقاومت کرمان با ارایه گزارشی از عملکرد دبیرخانه جشنواره گفت: از اواخر سال گذشته برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره شعر مقاومت در کرمان صورت گرفت. فراخوان جشنواره سوم خرداد همزمان با فتح خرمشهر منتشر شد و تا 20 مرداد مهلت ارسال آثار به این جشنواره است که البته با گستردگی جشنواره پیش بینی تمدید مهلت جشنواره شده است که آن هم اعلام خواهد شد.

 

دبیر جشنواره شعر مقاومت با اشاره به مفهوم مقاومت در فرهنگ ملت ها گفت: نگاهی که بر این جشنواره حاکم است، این است که مفهوم مقاومت برخواسته از فرهنگ همه ملت هاست و نگاهی فراتر از گستره جغرافیایی است.

 

عدالت خواهی، آزادی خواهی، ظلم ستیزی، استکبارستیزی و چهره های مقاومت در جهان از جمله موضوعات جشنواره جهانی شعر مقاومت بود که احمدی به آن اشاره کرد و گفت: بر همین اساس در هر کجای جهان شاعری در مقابله با ظلم و ستم شعری سروده است، می تواند در این جشنواره حضور پیدا کند.

 

وی یادآور شد: شهر کرمان پس از شهادت سپهبد شهید و خاکسپاری اش در آن خطه به عنوان جهان شهر هنر مقاومت ایرانی نامگذاری شده است.

 

دبیر جشنواره جهانی شعر مقاومت با اشاره به بخش های جشنواره گفت: این جشنواره در بخش های شعر فارسی سنتی، شعر فارسی نو، شعر عربی سنتی، شعر عربی نو و شعر انگلیسی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برگزار خواهد شد. مراسم اختتامیه این رویداد هفته آخر آبان در شهر کرمان برگزار خواهد شد.

 

احمدی با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی و برگزاری شب شعر عمومی مردمی در بخش جنبی این جشنواره گفت: سید عبدالله حسینی، مرتضی حیدری آل کثیر، سید علی میرافضلی، صادق رحمانی و سید ابوطالب مظفری اعضای شورای تخصصی این جشنواره هستند.

وی افزود : 9 برگزیده در رشته غیر فارسی زبان خواهیم داشت، مراسم پایانی هم  بنا بر این است که در سه روز برگزار شود که بخشی از آن مردمی است وهمچنین  چندین شب شعر عمومی طراحی می شود وبرنامه های ادبی با حضور کارشناسان خواهیم داشت تا این جشنواره سنگ بنایی برای سالهای آینده باشد.

کد خبر 1201087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha