بکارگیری اتباع در مشاغل واحد های صنعتی آران و بیدگل ممنوع است

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل گفت: اشتغال اتباع بیگانه در تمامی مشاغل واحد‌های صنعتی شهرستان آران و بیدگل غیرمجاز است.

حسن اربابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: اشتغال اتباع بیگانه در تمامی مشاغل واحد‌های صنعتی شهرستان آران و بیدگل غیرمجاز است.

 

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل افزود: در همین راستا در سه ماهه نخست سال جاری در شهرستان آران و بیدگل برای کارفرمایان متخلف به جهت اشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز بالغ بر ۶۴۱ میلیون ریال جریمه صادر شده است.


اربابی افزود: به استناد ماده ۱۸۱ قانون کار کارفرمایانی که اتباع بیگانه را که فاقد پروانه کار می باشند و یا مدت اعتبار پروانه کار آنها منقضی شده است به کار گمارند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه که در پروانه کار آنها قید شده بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می گردد مراتب را به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کنند با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.


سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: مبلغ جریمه به کارگیري اتباع بیگانه غیرمجاز در سالجاري براي بار اول؛ به ازاي هر روز اشـتغال اتباع بیگانه غیر مجاز به میزان ۵ برابر حداقل دستمزد روزانه سالجاري و در نوبت دوم این مبلغ دو برابر خواهد شد.

 

اربابی افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در واحد‌های اقتصادی شهرستان آران و بیدگل است.

کد خبر 1201094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha