شهید سلیمانی در دنیا به عنوان چگوارای مقاومت شناخته می شود

عضو شورای تخصصی جشنواره شعر مقاومت برگزاری جشنواره شعر مقاومت از سوی شهرداری کرمان اقدامی ستودنی و اثرگذار دانست و گفت: شهید سلیمانی در دنیا به عنوان چگوارای مقاومت شناخته می شود.


 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان پیش ازظهر امروز شنبه 8 مرداد با حضور سعید شعرباف شهردار کرمان و رییس جشنواره، مجتبی احمدی دبیر جشنواره، سید عبدالله حسینی عضو شورای تخصصی جشنواره و مرتضی حیدری آل کثیر دیگر عضو شورای تخصصی جشنواره در برج میلاد برگزار شد.

 

در این نشست «سید عبدالله حسینی»، شاعر آیینی و عضو شورای تخصصی جشنواره جهانی شعر مقاومت با اشاره به ظلم ستیزی شاعران در سراسر جهان  گفت: شعر مقاومت یکی از سلاح های اصلی همه ملت ها بر علیه ظلم و ستم است. در آمریکای لاتین نقش شاعران به صورت گسترده در مقابل ظلم و ستم به صورت مکتوب وجود دارد. در دنیای عرب نیز شاعران نقش قابل توجه ای در مقابل ظلم اسراییل داشته اند. در کشور ما نقش شعر بسیار پررنگ است. در زمان قبل از انقلاب شاعران انقلاب را با زبان شعر حمایت می کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش شعر در بسیج عمومی مردم بسیار تاثیرگذار بوده است و الان در ادامه انقلاب بعد از چهل و چند سال یک خواننده ای با سلام فرمانده چه غوغایی برپا می کند. باید گفت شعر نقش سازنده ای دارد که خداوند در قرآن سوره ای را به نام «شعرا» قرار داده است.

عضو شورای تخصصی جشنواره شعر مقاومت یادآور شد:  شاخصه اصلی یک شاعر انتصار بعد از ظلم است، فقط با شعر مقاومت می توانی زبان مردم باشی این بخشی از رسالت شاعران در قرآن است.

وی با بیان اینکه امروز مبارزه با اسراییل نماد افکار و اندیشه های مثبت است، خاطر نشان کرد: شما می بینید در بین برخی از شاعران ما همین اندیشه ننگ حساب می شود. این است که آوردن و برگزاری جشنواره شعر مقاومت در شهرداری کرمان اقدامی ستودنی و اثرگذار است. شهید سلیمانی به عنوان چگوارای مقاومت شناخته می شود. شهید سلیمانی ما را اگر دیگران داشتند، جهان را با آن فتح کرده بودند.

کد خبر 1201096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha