مشکلات ناشی از سیلاب به شبکه ‌های برق شیراز رفع شده اند

عزیزی گفت: با وجود اینکه زیرساخت های شبکه ‌های برق تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق شیراز در اثر سیلاب آسب دیدند اما مشکل را در کمترین زمان ممکن رفع کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «تیمور عزیزی»، امروز (شنبه 8 مرداد) با اشاره به خسارات ناشی از وقوع سیل به شبکه های برق شیراز در جمع خبرنگاران گفت: با وجود اینکه زیرساخت های شبکه ‌های برق تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق شیراز در اثر سیلاب آسب دیدند اما مشکل را در کمترین زمان ممکن رفع کردیم.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شیراز افزود: شرکت توزیع برق شیراز در پی هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در حالت آماده باش بود و سه بخش را برنامه ریزی و اجرا کرده است.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب 120 گروه برای شناسایی نقاط کانونی مخاطره و آسیب و رفع مشکلات توسط شرکت توزیع برق شیراز با هدف رفع مشکلات تشکیل شد که شامل 430 سیمبان به همراه 65 ناظر و سرپرست اکیپ بودند.

غزیزی اعلام کرد: این گروه ها توسط 120 دستگاه خودروی مناسب، 14 جرثقیل، 23 بالابر و تجهیزات و امکانات ضروری پنج روز قبل از ورود سامانه بارشی به استان به پایش شبکه و شناسایی نقاط پرخطر پرداختند.

وی ادامه داد: با هدف کاهش مخاطرات نیز هرس 550 درخت، مقاوم سازی پایه‌های واقع در مسیل، ایمنی سازی پست‌های توزیع زمینی، بازدید از شبکه، جمع آوری اشیای معلق و مخاطره آمیز در حریم شبکه، مرمت حفاری ‌ها، بررسی سناریوهای مانور فیدرهای فشار متوسط و به انجام رسید و اکیپ ‌ها نیز در محل‌ های شناسایی شده پر خطر در شیراز و شهرستان‌ های تحت مدیریت شرکت توزیع برق شیراز مستقر شدند.

عزیزی تاکید کرد: بارش رگباری و سیلاب و صاعقه منجر به ایجاد خساراتی در  کوار، سروستان، سپیدان، پاسارگاد، ارسنجان، مرودشت، خرامه، زرقان، بیضا و ارژن و دارنگون شد و 24 دستگاه ترانسفورماتور در پی صاعقه دچار اختلال و 430 پایه دچار انحراف شد.

وی گفت: همچنین شاهد وقوع 15 فقره گسیختگی شبکه هادی در اثر تندباد بودیم و طوفان و صاعقه به 160 دستگاه تابلوی برق آسیب رساند و 12 پست زمینی دچار آبگرفتگی شد و چهار کیلومتر کابل برق و ... نیز دچار آسیب شدند اما با اقدامات سریع و بهنگام مشکلات رفع شد و مشکلی برای تامین برق وجود ندارد.

کد خبر 1201097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha