شرکت ۴۴۰ نفر از مددجویان زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در کلاس‌های آموزشی

بیژنی از برگزاری دورهای آموزشی و شرکت ۴۴۰ نفری زندانیان در این دوره ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «منصور بیژنی» از آموزش های مختلف فنی و حرفه ای و کشاورزی در رشته های مختلف برای 440 نفر از زندانیان زندان های استان در چهار ماهه اول امسال خبر داد.     

 

مدیرکل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از مهم ترین اهداف حبس، اصلاح افراد است، گفت: گاهی شرایط جامعه به خصوص نداشتن شغل و درآمد مناسب باعث می‌شود تا زندانیان پس از آزادی از زندان دوباره مرتکب ناهنجاری شده و راهی زندان شوند، لذا زندان می‌تواند مکانی برای ارائه آموزش های مفید فنی و حرفه ای باشد تا زندانی پس از آزادی با دارا بودن گواهینامه معتبر آموزشی راهی بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشد.

 

وی با تقدیر از همکاری موثر سازمان های فنی ‌و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی با اداره کل زندان های استان در برگزاری کلاس های آموزشی در سال جاری، بیان داشت: ایجاد و توسعه کلاس های فنی و حرفه ای و آموزش رشته های کشاورزی برای اشتغال زندانیان در راستای بازگشت آنان به جامعه و در نهایت کاهش بازگشت مجدد به زندان‌ها بسیار مؤثر و رهگشا است.

 

بیژنی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توانسته‎ایم در چهار ماهه نخست سال جاری علیرغم محدودیت های سیستمی و اعتباری، کمبود فضا و کارگاه های آموزشی تعداد 15 دوره آموزش های فنی و حرفه ای و کشاورزی  را در رشته های مختلف برای 440 نفر از زندانیان برگزار کنیم.        

 

مدیرکل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: البته به دلیل اینکه تعداد زیادی از این زندانیان در حین آموزش از زندان آزاد شدند جزء آمار نبوده که هم اکنون در حال آموزش در کلاس های یاد شده می باشند که پس از پایان دوره در آزمون پایانی شرکت و به شرط قبولی گواهینامه معتبر آموزشی دریافت خواهند کرد.

کد خبر 1201188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha