شناسایی هویت پیکر ۳شهید مدافع حرم از مازندران

ابراهیمی گفت: پس از تلاش‌های خستگی ناپذیر گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه سوریه، پیکرهای مطهر شهیدان«حاج رحیم کابلی، محمد امین کریمیان و مصطفی تاش موسی » تفحص و پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه ، شناسایی شده است.

«علی ابراهیمی گتابی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،  از بازگشت پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم استان مازندران به میهن خبر داد و اظهار کرد: بنا بر اعلام مرکز ژنتیک، پیکر مطهر سه شهید مدافع حرم لشکر ۲۵ کربلا از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

 

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه در ایام عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین( علیه السلام) و ۷۲ یار باوفایشان، دوباره دیار علویان با حضور اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا(علیه السلام)،رنگ و بوی کربلا گرفته است، گفت: پس از تلاش‌های خستگی ناپذیر گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه سوریه، پیکرهای مطهر شهیدان«حاج رحیم کابلی، محمد امین کریمیان و مصطفی تاش موسی » تفحص و  پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه ، شناسایی شده است.

 

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده، پیکرهای مطهر برای طواف و زیارت حرم مطهر حضرت علی بن الموسی الرضا(ع) به مشهد مقدس انتقال داده میشوند و پس از آن پیکرهای مطهر شهدای والامقام برای مراسم های تشییع و خاکسپاری در ایام دهه اول محرم  عازم مازندران خواهند شد.

 

 

به گزارش شبستان؛  شهید «رحیم کابلی» از شهدای مدافع حرم استان مازندران، متولد سال ۱۳۴۲در شهرستان بهشهر است. وی در سال ۱۳۹۵، در خانطومان سوریه آسمانی شد.

 

روحانی شهید«امین کریمیان» متولد ۱۳۷۳ در بهنمیر بابلسر است که در ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۵ در حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

شهید «مصطفی تاش موسی» متولد رامسر است که در سال۱۳۹۴در نبرد علیه تکفیریها در جنوب حلب طی عملیاتی به همراه همرزمانش شهید می شود و پیکر پاکش نیز به دست تروریست های تکفیری می افتد.

کد خبر 1201314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha