مهاجرت از فهم خود به امر ولی، معنای حقیقی درک قیام عاشورای حسینی است

حجت الاسلام مهدوی ارفع با حضور در آیین سخنرانی با موضوع تفسیر راهبردی زیارت عاشورا در مختصات عصر حاضر گفت: مهاجرت از فهم خود به امر ولی، معنای حقیقی درک قیام عاشورای حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام مهدوی ارفع» طی آیین  تفسیر راهبردی زیارت عاشورا که با محوریت مختصات عصر حاضر در مهدیه کرج یکشنبه ۹ مرداد برپا شد گفت: تا جامعه ولی پاک عادل نداشته باشد، اسلام حقیقی را نمی شناسد. 

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت اسلام از گزند تحریف ها، بدعت ها و قرائت های ناشایست و مختلف مصون نمی ماند مگر به شرط ولایت و پذیرش آن اظهار کرد: مهاجرت از فهم خود به امر ولی معنای حقیقی درک قیام عاشورای حسینی است.

 

خطبه ۱۸۹ نهج البلاغه دقیق ترین، عمیق ترین و برترین فهم از ایمان را بیان می کند، آنجا که امیرالمومنین (ع) می فرمایند: « ایمان دو شکل است، بعضی ایمان ها آن قدر قوی هستند که در قلب مستقر شدند و با هیچ فتنه و طوفانی از قلب انسان بیرون نمی آید.

 

وی ادامه داد: خود این جمله از نظر اصول و فن بیان در ذهن مخاطب ترس ایجاد می کند که نکند این ایمانی که من الان داریم، ایمان مستودع باشد. 

 

وی با اشاره به اینکه هجرت یعنی فهم، تصمیم و میل خودت را ازش هجر کنی و تسلیم میل و فهم ولی شوی توضیح داد: خضرت امیرالمومنین(ع) بعد از آن می فرمایند: « البته انّ آمرنا صعب مستعصب، اینکه فهم خودت را بگذاری کنی و فهم ولی را بگذاری».

 

استاد حوزه و  دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: محبت علی بن ابی طالب(ع)، آن حسنه استثنایی است که اگر در قلبی نشست دیگر هیچ گناهی به آن ضرر نمی زند. محبتی که ریشه در ولایت دارد. 

 

گفتنی است، سلسله نشست های حجت الاسلام مهدوی ارفع با موضوع تفسیر راهبردی زیارت عاشورا با مداحی حاج محمد عطااللهی همراه با قرائت زیارت عاشور در دهه اول محرم از ساعت ۶ و نیم صبح در مهدیه کرج برپا می شود. 

 

 

 

 

کد خبر 1201317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha