۶۵ روستای خوسف با یک تانکر آبرسانی می شود

شاهی‌گیو گفت: در حال حاضر ۶۵ روستای شهرستان خوسف با یک تانکر آبرسانی می شود.

«علیرضا شاهی‌گیو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوسف درخصوص کمبود فشار آب در مجتمع روستایی خوسف و نارضایتی مردم، اظهار کرد: جلسات متعدد در بخشداری و فرمانداری برگزار شد که به دلیل ساخت و سازهای اخیر در روستاهای تقاب، معصوم آباد، فخرآباد، سیوجان و شهرک مسکن، مقدار آب چاه آبرسانی کم بوده که در این خصوص با موافقت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب؛ چاه‌های دشت محمدیه که برای آبرسانی شهر بیرجند استفاده می‌شود به صورت کمکی (تا حفر چاه برای مجتمع خوسف) به مجتمع خوسف وصل شد تا مشکل کمبود آب رفع شد.

 

مدیر شرکت آب و فاضلاب خوسف با بیان اینکه به جهت رعایت نکردن الگوی مصرف توسط برخی مشترکان و استفاده از آب شرب جهت آبیاری فضای سبز، برخی مشترکان دیگر از آب شرب محروم می شوند، افزود: با این اقدام، فشار شبکه به حدی می رسد که امکان استفاده مقدور نیست که از نظر شرعی هم این کار درست نیست لذا مردم باید به وضعیت پایداری آب در شبکه کمک کنند.

 

وی تصریح کرد: اگر در ماه‌های آینده مشترکان با آب شرب لوله‌کشی شده، فضای سبز را آبیاری کنند، آبفا مجبور خواهد بود از راه‌های قانونی و قطع آب با مشترکان پرمصرف برخورد کند.

 

شاهی با بیان اینکه عملیات ساخت مخزن هزار مترمکعبی مجتمع آبرسانی ماژان با اعتبار هفت میلیارد تومان با همکاری شرکت آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی خوسف در حال اجرا است، گفت: جهت اخذ مجوز حفر چاه جدید مجتمع آبرسانی ماژان، به زودی مراحل مناقصه عملیات حفر چاه جدید آغاز خواهد شد. در این موضوع با حفر و تجهیز چاه جدید و اجرای 18 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع با اعتبار مجموع 20 میلیارد تومان علاوه بر پایداری آب در مجتمع شهرک ماژان نیز شبکه توزیع اجرا خواهد شد.

 

وی گفت: عملیات اجرایی مخزن 60 مترمکعبی و 200 مترمکعبی در مجتمع آبرسانی براکوه به پیمانکار واگذار شده است و ساخت این مخازن برای پایداری شبکه آب شرب مجتمع براکوه اجرا می شود.

 

مدیر شرکت آب و فاضلاب خوسف با بیان اینکه در بحث آبرسانی سیار به جهت پراکندگی زیاد روستاها و خشکسالی‌های اخیر و درخواست روستاهای متعدد دیگر جهت آبرسانی سیار؛ تامین یک عدد خودروی تانکر دیگر ضرورت است، تصریح کرد: در حال حاضر 65 روستا با یک تانکر آبرسانی می شود.

 

به گفته شاهی، عملیات اجرایی مجتمع حامی دهن رود و خور توسط پیمانکار بسیج سازندگی تحویل زمین شده است و ساخت مخزن ذخیره مجتمع خور و خط انتقال تا خور از اولویت های پروژه است، اعتبار این پروژه از محل اعتبارات محرومیت زدایی تامین می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1201344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha