۸۶ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در خراسان شمالی افتتاح شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته بزرگداشت کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای، ۸۶ آموزشگاه آزاد در این استان به صورت همزمان افتتاح شد.

«مهدی رحمدل» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: به مناسبت هفته بزرگداشت کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای، ۱۲ آموزشگاه آزاد در اسفراین، ۵۶ آموزشگاه در بجنورد و هشت آموزشگاه در جاجرم افتتاح شد و در شهرستان های شیروان و مانه و سملقان هم هر کدام پنج آموزشگاه آزاد افتتاح شد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: این آموزشگاه های آزاد در خوشه های خدمات، فرهنگ و هنر، کشاورزی و صنعت فعال شده است.

 

وی بیان کرد: در این هفته ۷۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در سراسر کشور افتتاح شد که سهم استان از این تعداد ۸۶ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای بود.

 

رحمدل با بیان اینکه با تلاش های انجام شده، امسال مجوزها برای بخش خصوصی طی سه روز برای متقاضیان صادر می شود، افزود: برای تحقق شعار سال، توجه به توسعه رشته های نوین و مطابق با نیاز جامعه در مراکز شهرستان و نیز آموزشگاه های بخش خصوصی بیشتر شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: مهارت آموزی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و رویکرد ما این است که آموزش های مهارتی مطابق با نیاز جامعه باشد تا بتوانیم به ایجاد اشتغال برای جوانان کمک کنیم.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی اظهارداشت: ایجاد رشته هایی از جمله انرژی های نو و توسعه پروژه های پنل های خورشیدی و آموزش گلخانه ای گیاهان دارویی در اولویت است.

 

 

کد خبر 1201347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha