مردم و هیئات مذهبی، مجالس عزاداری را سنگر جهاد تبیین قرار دهند

امام جمعه شیروان با بیان اینکه در سیره معصومین اهتمام ویژه ای به عزاداری معصومین علیهم السلام شده است، گفت: مردم و هیئات مذهبی، مجالس عزاداری را سنگر جهاد تبیین قرار دهند.

«حجت الاسلام حسین تکمیلی» ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری های سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: ماه محرم ماه حزن و اندوه اهل بیت است و در سیره معصومین و علمای بزرگ اهتمام به ویژه ای به عزاداری وجود داشته است.

 

امام جمعه شیروان عنوان کرد: مردم و هیئات مذهبی مجالس عزاداری را سنگر جهاد تبیین قرار بدهند چراکه دشمن امروز با ایجاد شبهه در ذهن جوانان و نوجوانان درصدد ضربه زدن به مردم و انقلاب است و بهترین راه دفاع، جهاد تبیین در مجلس اباعبدالله الحسین(ع) است.

 

حجت الاسلام تکمیلی شور و شعور حسینی را انسان ساز و تمدن ساز دانست که باید در هیئت ها و مجالس محرم به آن توجه شود، در این ایام مبارک شور و شوق حسینی باعث شده که مردم با حضور گسترده ای در مساجد و تکایا به سینه زنی و عزاداری برای سالار شهیدان بپردازند که این سنت پس از هزاران سال هر روز بیشتر پررنگ تر و پرشورتر برگزار می شود.

 

وی با اشاره به ویروس منحوس کرونا طی دو سال اخیر خاطرنشان کرد: در این سال ها مردم با رعایت نکات بهداشتی و پروتکل های بهداشتی اقدام به عزاداری در فضای باز کردند و طبق سنت همه ساله حرمت این ماه عظیم و شهدای کربلا و امام حسین(ع) را حفظ کرده اند که این خود نشان از عشق و ارادت و محبت به ساحت اهل بیت است و این خود پاسخ قاطع و محکمی در مقابل فتنه انگیزان و توطئه های دشمنان است که باز هم ملت ایران خصوصا جوانان و نوجوانان مثل همیشه در صف اول حضور داشتند.

 

امام جمعه شیروان تأکید کرد: فرهنگ عاشورایی و عشق و حال حسینی در دل مردم، نوجوانان و جوانان، کوچک و بزرگ و پیر و جوانان به خوبی نفوذ پیدا کرده و نمایان است که باید این فرهنگ عاشورایی زنده نگه داشته شود.

کد خبر 1201353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha