نذر خون از  نذوراتی است که باعث نجات جان انسان ها می شود

جمالی گفت: نذر خون از عادات حسنه جامعه است که منجر به نجات جان انسان ها می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، مصطفی جمالی، امروز یکشنبه 9 مرداد ماه در نشست خبری که به مناسبت روز ملی انتقال خون برگزار شد با اشاره به سالروز تاسیس سازمان انتقال خون ایران گفت: هم اکنون سازمان انتقال خون ایران جزو پیشرفته ترین سازمان های انتقال خون دنیاست به طوری که در منطقه ما حرف اول را می زنیم.

 

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: ایران تنها کشور اسلامی است که در کمیته خون های نادر دارای نماینده است و هم اکنون میانگین ذخیره خون در کشور از 4 روز به 8 روز رسیده است.

 

وی با بیان اینکه هنوز هم در زمینه اهدای خون دارای اشکالاتی هستیم، گفت: ما هنوز در موضوع اهدای خون بانوان و جوانان به نتایج مطلوب نرسیده ایم.

 

جمالی افزود: هم اکنون در 4 استان تعیین گروه خونی به صورت دستگاهی انجام می شود و برنامه ریزی ما این است که تا پایان سال در تمامی استان ها به همین شکل انجام شود و هنوز کارهای زیادی داریم که باید با حمایت دولت و خیرین آنها را به اتمام برسانیم.

 

وی با بیان اینکه نیازمند این هستیم که از چند سال آینده میزان خون مورد نیاز فعلی سالانه از دو میلیون فعلی به سه میلیون واحد برسد، گفت: نذر خون از برنامه هایی است که از قدیم الایام وود داشته و از عادات حسنه در جامعه می باشد.

 

وی افزود: در ایام محرم شاهد افزایش میزان اهدای خون می باشیم و پیش بینی ما این است که در ایام پیش رو حجم ذخیره خون در کشور افزایش پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه راه اندازی هر اتوبوس اهدای خون حدود 10 میلیارد تومان هزینه لازم دارد، گفت: جمعیت قابل توجه ای در روستاها وجود دارد که با راه اندازی اتوبوس های سیار می توان از خون اهدایی آنها بهره مند شد.

 

وی در خصوص صنعت پلاسما گفت: ما پلاسمای سالمی داریم که باعث شد استانداردهای آن نیز تهیه شود و تکنولوژی پلاسما حیاتی است و  دانشمندان ما این توان را دارند اما یک سرمایه گذاری چند هزار میلیاردی باید در این حوزه صورت گیرد.

کد خبر 1201358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha