ماه محرم، یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی در تاریخ بشریت است

رییس شورای هیئات مذهبی شیروان گفت: ماه محرم، یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشریت است.

«محمد محمدزاده قانعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: محرم، یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشر است، حماسه انسان های پاکدل و راست قامتی که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند و در راه دین و عقیده از جان مایه گذاشتند.

 

رییس شورای هیئات مذهبی شیروان عنوان کرد: عاشورا درس صبر، مقاومت و استقامت، جانبازی و ایثار، شجاعت، دین محوری و خدامحوری به همه ما می دهد و باید عبرت گرفتن و اندیشیدن به انگیزه های این قیام تاریخی در همه ابعاد زندگی مورد توجه قرار گیرد.

 

محمدزاده قانعی با اشاره به برگزاری مراسم دهه نخست محرم خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری ماه محرم به مدت 10 شب در 220 مسجد شهری و روستایی، تکایا و بقاع متبرکه برگزار می شود که دستورالعمل و ضوابط برگزاری این مراسم ها در شرایط کرونا طبق جلسات از قبل برگزار شده به تمامی مسئولان ارائه و توصیه شده است.

 

وی با اشاره به ضرورت رعایت بهداشت فردی برای افرادی که در مراسم شرکت می کنند، تصریح کرد: بر اساس این دستورالعمل استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی (در فضای باز یک متر و در فضای بسته دو متر)، تهویه مناسب در تکایا، دفع مناسب پسماندها و پساب مساجد، هیئت ها و ایستگاه های صلواتی و غیره، ممنوعیت هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری و توزیع نذورات صرفا در قالب مواد غذایی خشک و یا خام توصیه شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1201379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha