مخاطبِ منبر باید مطالبه گر باشد

حجت الاسلام باقری نسب با بیان اینکه بعضاً جلسات منبر را در حد تعارف نگه داشتیم؛ گفت: یکی از شاخص های جهاد تبیین مطالبه گری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام عادل باقری نسب، یکشنبه شب(۹ مرداد) در مراسم سوگوارای و عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام در مسجد طباطبایی بولوار فردوسی بر توجه، دقت و نصب العین قراردادن آیه ۶۲ سوره مبارکه نور تأکید کرد.

 

 

وی با اشاره به «امر جامع» مورد اشاره در این آیه، اظهار کرد: محرم و صفر و مجلس امام حسین علیه السلام هم امر جامع است زیرا مایه قدرت اهل بیت است.

 

 

حجت الاسلام باقری نسب با انتقاد شدید از تنبلی ها و بیکاری ها نسبت به امر دین و اهل بیت؛ افزود: بعضی یاد گرفتند فقط دعا بکنند در حالیکه باید کاری کرد و در همین رابطه می توان فضای مجازی را تبدیل به فرصت و محلی برای تهدید دشمن کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی یک نعمت است و خداوند در قیامت از نعمت ها سئوال می کند؛ افزود: آیا ما از ابزارهای رسانه ای برای تقویت دین استفاده کردیم؟

 

 

سخنران مراسم عزاداری مسجد طباطبایی همگان را به مطالعه توصیه و بیان کرد: عاشورا ما را دعوت به فکر کردن می کند و چه خوب بود که در مراسم عزاداری در کنار منبر و مداحی ساعتی هم مخصوص مطالعه و فکر کردن می بود.

 

 

وی یکی از شاخص های جهاد تبیین را مطالبه گری دانست و گفت: در یکی از شهرها اگر روحانی بالای منبر حرف تکراری بزند دیگر او را دعوت نمی کنند و روایت که بخواند، سند روایت را از او می خواهند اما بعضی جاها می بینیم هر سال فلان آقا را برای مراسم عزاداری دعوت می کنند و وقتی سئوال می کنیم چرا؟ می گویند چون بر حق است! جوری حرف می زند که فقط اشک مردم را دربیاورد.

 

 

حجت الاسلام باقری نسب با بیان اینکه جلسات منبر را {بیشتر} در حد تعارف نگه داشتیم؛ افزود: اگر کسی روی منبر از قرآن و عترت بگوید اما مباحث ولی فقیه و شهدا و تاریخ انقلاب و مسائل روز را مطرح نکند ظلم به مردم است و اگر مسائل روز را مطرح کند و از قرآن و حدیث نگوید ظلم بیشتری است.

 

 

وی ادامه داد: بعضی ها از حرف های فلان شخصیت های تاریخی خوششان می آید در حالیکه وقتی ما امام علی علیه السلام و نهج البلاغه را داریم اصلاً نوبت به آن فلانی ها نمی رسد و  ما در این آیه(۶۲ سوره نور)  ولی خدا را در نظر نگیریم و سراغ اغیار برویم؟

 

 


این سخنران مذهبی تصریح کرد: حاج قاسم احادیث و حکمت ها و خطبه هایی از نهج البلاغه را تبیین می کرد که نشان می داد مطالعه او از بعضی روحانیون هم بیشتر بود.
 

 

کد خبر 1201381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha