ولایتمداری مهمترین خصیصه سردار شهید «رحیم کابلی» بود

سردارملکی با اشاره به تلاش سردار شهید «رحیم کابلی» برای انتقال ارزش های دوران دفاع مقدس،گفت: ولایتمداری مهمترین خصیصه این شهید مدافع حرم بوده است.

سردار «عبدالله ملکی» در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان از ساری، با بیان اینکه در ایام عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین( علیه السلام) و ۷۲ یار باوفایشان، پیکرهای مطهر شهیدان«حاج رحیم کابلی، محمد امین کریمیان و مصطفی تاش موسی » تفحص و  پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه ، شناسایی شده،  اظهار کرد: سردار رحیم کابلی عاشق خدا و ولایت و رهبری بود و در این راستا با تمام توان تلاش داشت.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران افزود: عشق به خدا و معامله با خدا مهمترین هدف سردار کابلی بود و بعد از بازنشستگی همراه با تنها پسرش برای دفاع از ارزش های دین و اسلام به سوریه عزیمت کرد و به آرزوی دیرین خود که شهادت است؛ رسید.

وی از شهید کابلی به عنوان یکی از احیا کنندگان هفت تپه یاد کرد و گفت: دستگیری از نیازمندان و تلاش برای انتقال ارزش های دفاع مقدس در کنار ولایتمداری مهمترین خصیصه سردار رحیم کابلی شهید مدافع حرم بوده است.

 

سردار ملکی افزود: سردار کابلی روایت کننده بسیار قوی در حوزه جنگ و دفاع مقدس بود و به درستی در انتقال ارزش های انقلاب و دفاع مقدس تلاش داشتند و باید به نسل جدید به درستی شناسانده شوند.

 

وی با بیان اینکه 17 اردیبهشت 1395 رحیم کابلی به همراه 12 تن دیگر از مدافعان حرم مازندارنی در شهر خان‌طومان مجاور همیشگی حریم عقیله بنی‌هاشم شد، یادآورشد: شهید کابلی تنها شهید باقیمانده حماسه غرورآفرین لکشر ۲۵کربلا استان مازندران در خان طومان است که به لطف خدای متعال و عنایت سیدالشهدا(ع) در دهه اول محرم مهمان دیار علویان خواهد بود.

 

کد خبر 1201390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha