ضرورت گسترش سرانه فضای مطالعاتی در  صومعه‌سرا

کرمی گسترش سرانه فضای مطالعاتی به ویژه در شهرستان صومعه‌سرا را خواستار شد و گفت: اگر حق انتفاع فضاهای مناسب به حوزه کتابخانه‌ها اختصاص داده شود می‌توان با تجهیز آن خدمات لازم را به مخاطبان و علاقمندان به حوزه کتاب ارائه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «پریسا کرمی» امروز(یکشنبه،۹ مرداد) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان صومعه‌سرا که با حضور فرماندار و دیگر مسئولان شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری در مورد کتاب و کتابخوانی دغدغه‌های بسیاری دارند و این دغدغه را بارها به زبان آورده‌اند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان عنوان کرد: در دنیای امروز وقتی می‌خواهند میزان توجه یک جامعه را برای پیشرفت و ترقی سنجش نمایند میزان توجه جامعه به مباحث علمی، تولید علم و مطالعه را مورد سنجش و واکاوی قرار می‌دهند زیرا این دو مقوله با یکدیگر تعامل و ارتباطی ناگسستنی دارند.
 
کرمی با بیان اینکه در حال حاضر در بسیاری از کشورها بهترین فضاها به فضاهای کتابخانه‌ای اختصاص دارد اذعان کرد:‌ در این کشورها مردم بهترین اوقات خود را در کتابخانه‌ها می‌گذرانند بنابراین شاخص‌های فرهنگی در این جوامع رشد چشمگیری پیدا کرده است.
 
وی میزان دغدغه‌مندی شهرستان صومعه‌سرا به مباحث کتاب و کتابخوانی را قابل قبول دانست و یادآور شد: شهرستان صومعه‌سرا در بسیاری از پویشها و برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان حضوری فعال داشته است. 
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گسترش سرانه فضای مطالعاتی به ویژه در شهرستان صومعه‌سرا را خواستار شد و اضافه کرد: انتظار داریم برای ارتقا این شاخص اگر فضایی مناسب در اختیار هست حق انتفاع آن به حوزه کتابخانه‌ها اختصاص داده شود تا بتوانیم ضمن تجهیز آن خدمات لازم را به مخاطبان ارائه دهیم.
 
کرمی کتابخانه مادر و کودک را از جمله ظرفیت‌های خوب شهرستان صومعه‌سرا به عنوان کتابخانه‌ای شاداب و پویا دانست و عنوان کرد: از همه مسئولانی که در این جلسه حضور دارند تقاضا میکنم برنامه‌های خود را برای بهبود فضای کتاب و کتابخوانی عرضه نمایند زیرا این جلسه در حقیقت اتاق فکر مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی محسوب می‌شود. 
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان اذعان کرد: مخاطبان ما در شهرستان صومعه‌سرا به کتاب و حضور در فضای کتابخانه‌ای علاقه بسیار زیادی دارند و امیدواریم به این نهاد در حوزه جبران کمبود منابع کتاب کمک شود.
 
وی خاطرنشان کرد:‌ هر چه قدر دانش و آگاهی مخاطبان حوزه کتاب و کتابخوانی را افزایش دهیم زمینه بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه بدون هزینه‌های گزاف مسدود میشود و می‌توانیم منابع خود را در امورات بهتری جهت تعالی جامعه صرف نماییم.
 
 
کد خبر 1201404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha