اجرای دوره های بینش مطهر برای آمران به معروف و ناهیان از منکر در استان زنجان

حجت الاسلام ناصر گفت: به منظور آموزش آمران به معروف و ناهیان منکر استان زنجان، دوره های بینش مطهر به صورت حضوری و مجازی اجرا کردیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ستاد امربه معروف و نهی از منکر یک ستاد حاکمیتی است که زیر نظر رهبری فعالیت می کند.

 


حجت الاسلام سجاد ناصر با یادآوری اینکه سیاست گذاری، تعیین شاخص و نظارت و ارزیابی این شاخص ها از دستگاه های دولتی از وظایف این ستاد است، گفت: امر به معروف یک فریضه واجب است و باید همه به آن توجه کنند به همین منظور ترویج عفت در گفتار و منش در دستگاه های دولتی جزو مسئولیت های ما است.

 


وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) شهید احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و هدفش از قیام عاشورا را احیای این فریضه اعلام کرده است، تصریح کرد: ایام محرم فرصت مناسبی برای احیای این فریضه است و برنامه هایی به همت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان برای تبیین و ترویج این فریضه پیش بینی شده است.

 

 

این مسئول شعار ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر برای این دهه را "ملت حسینی، مطالبه گری آگاهانه و تبیین مجاهدانه" اعلام کرد و افزود: هشتک "مردم مطالبه گر" و هشتک "همه مسئولیم" نیز به همین منظور در فضای مجازی منتشر شده است.

 


حجت الاسلام ناصر با یادآوری اینکه رسانه ها نقش مهمی در احیای فریضتین دارند و امیدواریم با همراهی رسانه ها بتوانیم این فریضه را در جامعه احیا کنیم، خاطرنشان کرد:  برنامه های قبل از این دهه به 800 دستگاه اجرایی استان زنجان ارسال شد و از این دستگاه ها درخواست کردیم در برنامه های فرهنگی خود این عناوین و هشتک ها را تببین کنند.

 


دبیر احیای امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با بیان اینکه مادحین هیات مذهبی از اقشار تاثیر گذار در جامعه هستند، افزود: در همایشی که قبل از ماه محرم با حضور این اقشار برگزار شد بر ضرورت تبیین و ترویج این فریضه در نوحه ها و روضه های حسینی تاکید شد.

 


وی اضافه کرد: در جلسه ای هم که با حضور مبلغان و مبلغات برگزار شد؛ از این افراد درخواست کردیم امر به معروف و نهی از منکر جزیی از برنامه های تبلیغی آنان باشد. 

 


به گفته حجت الاسلام ناصر، دایره امر به معروف گسترده است و به حجاب و عفاف منتهی نمی شود و برای این منظور در 18 عرصه مطالبه گری از افراد خواسته شده تا ستاد را در عرصه احیای این فریضه یاری کنند.

 


وی ایجاد ارتباط موثر با بدنه مردم و دستگاه ها، فرهنگ سازی و ترویج الگوهای موفق و استفاده از ظرفیت های مردمی و ترویج امر به معروف با رویکرد اغنایی را از اهداف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خواند.

 


این مسئول خاطرنشان کرد: به منظور آموزش آمران به معروف و ناهیان منکر استان زنجان، دوره های بینش مطهر به صورت حضوری و مجازی اجرا کردیم.

کد خبر 1201435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha