انتقاد امام جمعه آستارا از عدم فضاسازی مناسب شهر در ماه محرم

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی مصوبات فرهنگی را لازم الاجراء دانست و از عدم فضاسازی مناسب شهر توسط شهرداری، اصناف و سایر دستگاه‌ها به مناسبت ماه محرم و ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،حجت‌الاسلام «محمدجواد باقری‌ارومی» امروز (یکشنبه، ۹ مرداد) در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی که در سالن کنفرانس اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهارکرد: حفظ دین از نابودی و انحراف، مبارزه با حکومت ستمگر و استبدادی بنی‌امیه، احیای امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با بدعت‌های به وجود آمده در دین و احیا کردن سنت‌های الهی از مهم‌ترین اهداف قیام عاشورا بود.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین و تفهیم اهداف والای نهضت بزرگ حسینی است و برپایی عزاداری‌ها باید در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی باشد، افزود: در مراسم عزاداری باید فلسفه قیام خونین امام حسین (ع) به خوبی برای مردم تبیین شود.

 

وی از عدم فضاسازی مناسب شهر توسط شهرداری، اصناف و سایر دستگاه‌ها به مناسبت ماه محرم و ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش انتقاد کرد و گفت: در خیابان فارابی فضاسازی مناسبی به مناسبت ایام ماه محرم صورت نگرفته است.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی مصوبات فرهنگی را لازم الاجراء دانست و خاطرنشان‌کرد: اگر دستگاهی در اجرای مصوبات کوتاهی می‌کند، برخورد و اگر مصوبات را اجراء و کوتاهی نمی‌کند، تشویق شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر آستارا از برگزاری تجمع بزرگ عاشورائیان همزمان با شب تاسوعا در این شهرستان با پخش از شبکه استانی باران خبر داد و گفت: همایش شیرخوارگان حسینی و همایش«احلی من العسل» از دیگر برنامه‌های دهه اول ماه محرم در بندر آستارا است.

 

وی بر همکاری ادارات، نهادها و دستگاه‌های عضو ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی و سایر برنامه‌ها و مراسمات ایام ماه محرم و صفر تاکید کرد.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی به هیئت امنای مساجد، هیئت‌های مذهبی و مردم توصیه کرد با توجه به شیوع پیک جدید کرونا، در مراسمات و برنامه‌های عزاداری ماه محرم پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفته و از ماسک استفاده کنند.

 

 

کد خبر 1201437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha