مراسم عزادای حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به فعالیت بیش از ۲هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی در لرستان، گفت: تمهیدات لازم برای فعالیت هیئت های عزاداری در طول محرم حسینی اندیشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام « مهدی قدرتی» امروز (9مرداد) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بالغ بر2 هزار و 500 هیئت مذهبی در استان لرستان  میزبان عزاداری امام حسین(ع) برای مردم هستند.

 

وی افزود: بیش از یک هزار و 800 هیئت مذهبی استان لرستان به صورت رسمی ثبت شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان بیان کرد: 250 روحانی مبلغ برای شرکت در عزاداری هیئت های مذهبی به استان لرستان اعزام شده است.

 

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه های فرهنگی با رویکرد ترویج ترویج فرهنگ دینی و برگزاری روضه های عزاداری در طول ماه های محرم و صفر برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان بالغ بر 40 برنامه را در دو ماه محرم و صفر در نظر دارد که یکی از این برنامه ها پایش هیئت های مذهبی و ساماندهی روضه های خانگی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان افزود: یکی از برنامه های با عنوان احلی من العسل برای پسران و ریحانه های حسینی برای دختران در روز پنجم صفر با محوریت آموزش و پرورش برگزار می شود.

 

حجت الاسلام قدرتی اظهار کرد: مراسم های مذهبی چون استقبال از محرم، مراسم چاووش خوانی، همایش نسل حسینی، مراسم سیاه پوشان قبل از فرا رسیدن ماه محرم در استان برگزار شده است.

 

وی اظهار کرد: شعار ملی در نظر گرفته شده برای ایام عزاداری امام حسین(ع) « نجات اهل عالم با امام حسین(ع) است» و شعار استانی با عنوان «عهد می بندم» است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به فضاسازی محیطی محرم باشکوه‌ بیشتر، گفت: سیاه‌پوشی محیطی توسط شهرداری‌های استان و نیز در در بام خرم‌آباد و دیوارنگاره‌ها انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اعزام مبلغ برای ایام محرم برنامه‌ریزی شده است، گفت: با ادارات صاحب انرژی برای همکاری با هیئت‌های مذهبی هماهنگی شده است که بنا بود همکاری داشته باشند و هماهنگی‌های با جهادکشاورزی برای اقلام و ندورات در هیئت‌ها با نرخ تنطیم بازار صورت گرفته است کمااینکه تخفیفات ۶۰ درصدی چاپ بنر برای هیئت‌های مذهبی در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام قدرتی با تأکید بر اینکه هماهنگی با بیمه رازی داشتیم و طبق آن هیئات ییمه می‌شوند، ادامه داد: فضاهای باز یا سالن‌های بزرگ مدارس در اختیاز هیئت‌های مذهبی قرار داده می شود و برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های دهه محرم لرستان در سه بخش برگزار می‌شود، افزود: فضاسازی اماکن مذهبی، مساجد، تکایا و سطح شهرهای این استان در حال انجام است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به نصب بیرق‌های عاشورایی در 300 نقطه از شهر خرم‌آباد عنوان کرد: تمام پل‌های این شهر به‌همت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری خرم‌آباد مزین به پرچم‌های سیدالشهدا شده‌است.

کد خبر 1201449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha