ایجاد فرصت برای نقل خاطرات هنرمندان در پیوند با حافظ در حافظ شناسی

‌گل‌ آرایش گفت: اجرای طرح «حافظ و هنرمندان» در مرکز حافظ شناسی فرصتی فراهم می کند تا حس و حال هنرمندان یا نقل خاطره ‌ای از آنها در پیوند با حافظ مطرح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محسن ‌گل‌ آرایش»، امروز (یکشنبه 9 مرداد) از اجرای طرح «حافظ و هنرمندان» در مرکز حافظ‌ شناسی خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: طرح «حافظ‌ و هنرمندان» با حمایت پژوهانه‌ خانواده‌ «صحرائیان» در مرکز حافظ‌ شناسی کلید خورده و با استقبال هنرمندان مواجه شده است.

مدیر امور هنری مرکز حافظ‌ شناسی افزود: ضبط نگاه و خاطرات هنرمندان برجسته و نام‌ آور رشته‌های مختلف در پیوند با حافظ از سال گذشته در اولویت مرکز حافظ‌ شناسی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در این برنامه از هنرمندان برجسته کشور برای سخن گفتن درباره احساس درونی خود در پیوند با حافظ به ‌ شکل ساده و بی‌ تکلف دعوت می شود تا در تاریخ به ثبت برسد.

‌گل‌ آرایش تاکید کرد: اجرای طرح «حافظ و هنرمندان» در مرکز حافظ شناسی فرصتی فراهم می کند تا حس و حال هنرمندان یا نقل خاطره ‌ای از آنها در پیوند با حافظ مطرح شود.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح، خاطرات و بیان احساس هنرمندان از حافظ، در قالب فیلم ویدیوئی ضبط و تدوین شده و برای گنجینه‌ اسناد و آثار مرکز حافظ ‌شناسی آرشیو می ‌شود که تاکنون با استقبال هنرمندان مظرح کشور، بیش از 50 فیلم تهیه و تدوین شده است.

گل‌ آرایش تصریح کرد: اجرای این طرح موجب تقویت پیوند مردم و نسل جوان با میراث‌ های ارزشمند ملی و کمک به ارتقای سطح فرهنگی و  ثبت مجموعه ‌‌ای ارزشمند در تاریخ برای آیندگان می شود.

کد خبر 1201463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha