وزیر کشور از مناطق سیل زده رفسنجان بازدید کرد

وزیر کشور پس از ورود به فرودگاه رفسنجان به اتفاق استاندار و جمعی از مسئولین با بالگرد از مناطق سیل زده بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ وزیر کشور؛ بعد از ظهر یکشنبه(۹مرداد) به منظور بازدید از مناطق سیل زده رفسنجان وارد فرودگاه این شهر شد.

 

 

 

 

احمد وحیدی با همراهی معاونان وزارت، استاندار کرمان، فرمانده سپاه ثارالله، جانشین فرمانده انتظامی استان بازدید هوایی از سطح شهرستان رفسنجان  دارد.

 

 

 

وی در بازدید از روستای کوثر ریز با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به منطقه خواهد آمد؛ از ارزیابی و کمک این بنیاد برای بازسازی خانه هایی که خراب شده خبر داد.

 

 

وزیر کشور همچنین از جبران خسارت نسبت به جهیزیه های از بین رفته در سیل و رسیدگی به خسارات باغات خبر داد.

 


بارش‌های مونسون و جاری شدن سیلاب طی روزهای گذشته، وضعیت بحرانی در شهر رفسنجان ایجاد کرده و برای کمک به مردم این شهر نیاز فوری به کف‌کش، پمپ‌های تخلیه آب و ماشین‌آلات سنگین برای انسداد مسیر جریان آب است. 

 

 


جریان شدید سیل طی روزهای 7 و 8 و 9 مرداد در رفسنجان، آب‌گرفتگی معابر و منازل در شهر رفسنجان و روستاهای حاشیه آن بسیار شدید است.

 

 

 


همچنان آب‌های ناشی از بارندگی‌ها از ارتفاعات سرچشمه به سمت رفسنجان جاری است.

 

 

 

استاندار کرمان شب گذشته در گفتگوی ویژه شبکه کرمان اعلام کرده بود: در رفسنجان وضعیت خوب نیست و درخواست داریم مردم کمک کنند، خانواده‌هایی که در معرض آسیب و خطر هستند، امکان اسکان را در جای دیگر فراهم کنند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظامی و انتظامی، خدمات‌رسان، هلال احمر، گروه‌های جهادی کمک زیادی کردند، گفت: در برخی مناطق هنوز به دلیل شدت بارش‌ها کمبود ماشین‌آلات داریم و بعضا تجهیزاتی از تهران ارسال شده تا در رفسنجان مشکل برطرف شود.

 


 

وی عنوان کرد: برخی رودخانه‌ها در رفسنجان ۵۰ سال جاری نشده بودند و بعضی نقاط اصلاً تاکنون چنین وضعیتی رخ نداده بود به طوری که بعضاً تجاوز به حریم رودخانه‌ها صورت گرفته و باغ و منزل ساخته شده است اما در چنین مواقعی خسارت‌هایی به بار می‌آید و مشکل‌ساز می‌شود.

 

 

 

به گفته استاندار کرمان بیشترین بارندگی در استان مربوط به راویز رفسنجان به میزان ۱۲۰ میلیمتر است.

 

 

 

کد خبر 1201469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha