امدادرسانی سه هزار جهادگر به شهرستان های سیل زده در فارس

قزل سفلی گفت: سه هزار جهادگر در قالب ۲۸۱ گروه جهادی به ۱۷ شهرستان سیل زده فارس در حوزه های مختلف امدادرسانی کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسماعیل قزل سفلی»، امروز (یکشنبه 9 مرداد) در بازدید میدانی از مناطق سیل زده شهر «حسامی» و بخش «مرومشکان» شهرستان سرچهان گفت: وقوع سیل اخیر به 138 روستای فارس خسارت وارد کرده و یک هزار و 549 منزل را دچار آبگرفتگی کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس افزود: سه هزار جهادگر در قالب 281 گروه جهادی به 17 شهرستان سیل زده فارس در حوزه های مختلف امدادرسانی کرده اند.

وی اضافه کرد: اسکان اضطرای سه هزار و  937 سیل زده، اجرای 48 عملیات اجرایی سیل بند، توزیع 2 هزار و  تخته 530 پتو،20 تخته چادر، 10 هزار آب معدنی، سه هزار عدد غذای کنسروی، 6 هزار غذای گرم، شستن فرش ها و وسایل منزل، تعمیر لوازم خانگی و ... از اقدامات گروه های جهادی در این ایام بوده است.

قزل سفلی اعلام کرد: جهادگران همچنین در این مدت به بازگشایی مسیرها، کمک به عشایر و ایمن سازی محل اسکان عشایر، جابجایی وسایل منزل قبل از آبگرفتگی، کمک به خودروهای در سیل مانده و ... نیز پرداخته اند.

وی تصریح کرد: خدمت به ولی نعمتان انقلاب اسلامی مایه افتخار جهادگران است و در این ایام جهادگران ما به پاکسازی و لایه روبی 644 منزل مسکونی و پاکسازی 218 کیلومتر از معابر و خیابان ها اقدام کرده اند.

کد خبر 1201470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha