جهادگران حامی مردم در جنگ اقتصادی هستند

سردار کرمی به جنگ اقتصادی دشمن با ایران اشاره کرد و گفت: جهادگران حامی رزمندگان در دوران دفاع مقدس بودند و امروز با تمام قوا برای حل مشکلات در خط مقدم حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، فرمانده سپاه استان زنجان امروز در یادواره شهدای جهادگر بسیجی، ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین و یاران با وفایش، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) (إنَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی وسَفینَةُ النَّجاةِ حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است) ،اظهار داشت: خوشبختانه ملت ایران بخصوص مردم شریف پایتخت شور و شعور حسینی زنجان  طبق روال هرساله در هشتمین روز ماه محرم متوسل به امام حسین (ع)شده و صدای یا عباس، یا حسین در روز یوم العباس بلند خواهد شد و تمام مردم دنیا شاهد این عظمت خواهند بود. 

 


سردار جهانبخش کرمی با اشاره به اینکه حضرت سیدالشهدا (ع)برای احیای دین، ارزش‌ها، امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح جامعه هر آنچه را داشت در طبق اخلاص گذاشتند، گفت:در روز عاشورا یزید و فرماندهان لشکر کفار در مقابل امام خود ایستادند و امام حسین (ع) و یاران با وفایش را به شهادت رساندند. 

 


وی با اشاره به اینکه اگر امروزه بصیرت و آگاهی نداشته باشیم و دشمن را نشناسیم همان اتفاق روز عاشورا تکرار خواهد شد ، تصریح کرد: امروز دشمن با جنگ تمام عیار و  نبرد تمام عیار وارد  جنگ با اسلام شده است. 

 


این مسئول با بیان اینکه جنگ صهیونیست ها، آمریکا با کشور های اسلامی و ایران به دلیل دین اسلام است، تاکید کرد: هشت سال جنگ تحمیلی و به شهادت رساندن جوانان و نوجوانان این کشور به علت دین اسلام بود. 

 


فرمانده سپاه استان زنجان با اشاره به اینکه مردم شریف ایران مردمانی انقلابی، ولایی و با بصیرت 43 سال با تمام قوا پای این نظام و خون شهدا ایستادند، گفت:مادران شهدا با افتخار و عزت جوانان خود را راهی میدان جنگ می کردند و بسیاری از خانواده ها چندین شهید تقدیم انقلاب کرده است. 

 


این مسئول با اشاره به اینکه هشت سال جنگ تحمیلی جنگ جهانی در جغرافیای کوچک بود، عنوان کرد:ملت ایران در اوج مظلومیت مقابل دشمن ایستادگی کردند. 

 


سردار کرمی با بیان اینکه جنگ امروز جنگ نظامی نیست، تصریح کرد: دشمن با تحریم و ایجاد مشکلات اقتصادی وارد میدان جنگ شده است. 

 


وی با اشاره به اینکه در دوران کرونا دشمن دارو را برای کشور تحریم کرد، اظهار داشت: بسیجیان و مدافعان سلامت با تمام توان در خط مقدم بودند و مقابل این بیماری ایستادند و پیروز میدان شدند.

 


این مسئول با بیان اینکه با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هرکاری که‌در مقابل دشمن سرعت بگیرد جهاد است، عنوان کرد: امروز در حال جهاد و کمک به محرومین هستیم و جهادگران مانند زمان دوران دفاع مقدس در مناطق محروم با آبرسانی، مدرسه سازی و جاده سازی در حال جهاد هستند. 

 


فرمانده سپاه استان زنجان با اشاره به طرح شهید سلیمانی، اظهار داشت : بسیجیان عزیز در طرح شهيد سليماني در دوسال اوج شیوع کرونا ویروس صحنه های زیبایی در تاریخ به نمایش گذاشتند. 

 


وی با تاکید بر اینکه امروز کشور ایران به برکت خداوند متعال،خون شهدا، مجاهدت و ایستادگی ملت ایران در اوج و قدرت است ، بیان کرد: این عزت و اقتدار را مدیون خون شهدا،بصیرت امام راحل (ره) و وجود و درایت رهبری هستیم .

 


سردار کرمی در پایان با تقدیر از خانواده های شهدای جهادگر بسیجی، خاطرنشان کرد:من دست تک تک جهادگران را میبوسم چرا که آنها همیشه در صحنه حضور دارند و به دنبال حل مشکلات مردم هستند.

امام جمعه زنجان نیز در سخنانی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبری که  در ۹ محور بیان فرموده اند  اظهار کرد: امروز میدان جنگ ترکیبی است و دیروز میدان جنگ نظامی بوده و دشمن تلاش می کند تلاش  مزاج جامعه را عوض کند و  قضاوت نسل جوان را با ابراز های دروغ اثر گذار باشد.

 

آیت الله علی خاتمی با اشاره به اینکه یکی از زمینه های جهاد تبیین محرومیت زدایی است بیان کرد: طعم شیرین عدالت را جامعه محروم وقتی بچشد به نظام  و انقلاب و رهبری و... خوشبین می شود.

 

وی تصریح کرد:اگر در مراسمات و آیین های مذهبی شرکت کنیم و نمازهای یومیه را بجا آوریم ولی به روستایی که آب آشامیدنی نداشته باشد بی تفاوت باشیم در اجرای عدالت که هدف انقلاب است قدمی برنداشته ایم .

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان  با بیان اینکه خدمت به مردم یک نوع عبادت است، افزود: باید به اولویت‌ها توجه شود و خوشبختانه گروه‌های جهادی علاوه بر کارهای عمرانی،  فرهنگی و ... گروه جهادی پزشکی را هم در مناطق محروم شاهد هستیم.

 

وی با اشاره به گروه‌های جهادی طلاب که به عنوان امام روستا  فعالیت می‌کنند، افزود: کارها و خدمات این افراد قابل تقدیر است چرا که عملا سبک زندگی اسلامی را در قالب های مختلف ترویج می‌دهند که آثار و برکات فراوانی دارد.

 

حجت الاسلام خاتمی در پایان با بیان اینکه تقسیم عادلانه فقر، هنر نیست افزود : هنر وقتی است که رفاه و ثروت، تولید شود و بعد  به صورت عادلانه توزیع شود.

 

کد خبر 1201487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha