لزوم شیوه‌های نوین و خلاقانه برای افزایش ارتباط مردم با کتاب

ولیپور گفت: باید شاهد شیوه های نوین و خلاقانه در ارتباط کتابخانه های عمومی با مخاطبان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «آرزو ولی‌پور» امروز (۹ مردادماه) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهشهر که با حضور فرماندار بهشهر، معاونین و کارشناسان ستادی اداره کل و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن شهرستان بهشهر برگزار شد ضمن قدردانی از تلاش‌های فرهنگی انجام‌شده در راستای افزایش دانش و آگاهی عمومی اظهار کرد: اتمام پروژه های نیمه تمام کتابخانه های عمومی در سطح استان به عنوان یکی از زیرساختهای اساسی در مسیر حرکت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی علاوه بر تامین منابع مالی از سوی دولت نیازمند استفاده از ظرفیت خیرین نیز است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بر پرداخت سهم نیم درصد از درآمد های شهرداری به کتابخانه های عمومی تاکید کرد و افزود: همه دستگاه ها فرهنگی شهرستان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مشارکت داشته باشند.

 

ولی‌پور با اشاره به اینکه این شهرستان ۶ باب کتابخانه نهادی و ۶ مشارکتی دو پروژه در دست اجرا دارد، گفت: پیگیری قانونی سهم نیم درصد کتابخانه ها از شهرداری و تحقق آن، اهمیتی مضاعف در پیشرفت و توسعه کتابخانه ها دارد و شهرداری ها ملزم به پرداخت آن هستند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران افزود: باید شاهد شیوه های نوین و خلاقانه در ارتباط کتابخانه های عمومی با مخاطبان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی باشیم.
 

فرماندار شهرستان بهشهر نیز در این دیدار با قدردانی از حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این جلسه، با تاکید بر ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی‌ و بهره‌گیری از ایده‌های نو در حوزه  کتاب در نقاط پرتردد شهرستان و اقداماتی به منظور اشاعه فرهنگ کتاب‌وکتابخوانی فعالیت کرد.

 

«علی اصغر میرزایی» افزود: فضای ساختاری و فیزیکی کتابخانه‌ها نیاز به بازنگری و پویایی بیشتر دارد و باید به منظور جذب و افزایش کتابخوان‌ها برنامه ریزی شود.

 

فرماندار شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه علم به همراه پیشرفت صورت می گیرد، تصریح کرد: تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است و نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد.

کد خبر 1201491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha