تلاش داریم روزهای  تاسوعا و عاشورا از ورود مسافران به سواحل جلوگیری شود

رجبی وندچالی گفت: تلاش داریم روزهای تاسوعا و عاشورا از ورود مسافران به سواحل جلوگیری شود تا هنجارشکنان در سواحل بی بندباری راه نیاندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علی رجبی وندچالی» امروز (۹مرداد) در نشست اتخاذ تمهیدات ویژه ایام محرم در شهرستان های ساحلی استان مازندران با بیان اینکه ۴۷۰کیلومتر از سواحل خزر در اختیار مازندران استپف اظهار کرد: ۱۵شهرستان استان درگیر سواحل است و با وجود حضور خیل عظیم مسافران برای استفاده از این موهبت الهی باید برنامه داشته باشیم.

 

مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با بیان اینکه در ۱۴و۱۵خرداد امسال نزدیک به ۵میلیون مسافر در استان تردد داشتند، گفت: در حوزه دریا نجات و شئونات اسلامی مورد توجه است.

 

رجبی وندچالی به فعالیت نزدیک به هزار ناجی غریق در سواحل استان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته در مجموع چهارماه ۶۰۰نفر نجات یافنه داشتیم و امسال در این مدت کوتاه که از طرح دریا می گذرد ۶۵۰نفر نجات یافته داشتیم.

 

وی با بیان اینکه بیشترین نجات یافته حدود ۴۰۰نفر در بابلسر داشتیم، گفت: تا امروز۴۰نفر غریق داشتیم. ۴اتباع افغانی و ۲نفر از ترکیه در بین این غرق شدگان داشتیم.

 

رجبی وندچالی به  همت سپاه کربلا و کانون پرورش فکری نوجوانان و جوانان و گروه های جهادی در سواحل اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه و فعالان فرهنگی نیز در سواحل حاضر شده و برنامه اجرا می کنند.

 

وی با بیان اینکه سال های گذشته شاهد ناهنجاری هایی در سواحل بودیم که تلاش شده در سال۱۴۰۰ فضای ساحل به سمت فعالیت های فرهنگی و مذهبی برود، گفت: امسال نیز برای حفظ حرمت محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا برنامه های فرهنگی متعددی خواهیم داشت.

 

رجبی وندچالی با بیان اینکه در شرق و مرکز استان ناهنجاری هایی در سواحل نداریم چراکه حجم مسافر در این مناطق نسبت به غرب استان کمتر است، ادامه داد: امید است با همراهی ناجا، سپاهف ائمه جمعه و ... امسال در ایام محرم شاهد هنچارشکنی ها در سواحل نباشیم.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته مراسم عزاداری و دسته روی در سواحل داشتیم، گفت: انتظار می رود همانند برپایی اجتماع غدیریون با محوریت نماینده ولی فقیه در مازندران در تاسوعا و عاشورا شاهد اجرای کارویژه ای باشیم تا شئونات اسلامی به درستی رعایت شود.

 

رجبی وندچالی بیان کرد: تلاش داریم روزهای تاسوعا و عاشورا از ورود مسافران به سواحل جلوگیری شود تا هنجارشکنان در سواحل بی بندباری راه نیاندازند.

کد خبر 1201515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha