پایگاه‌های انتقال خون در سنندج و سقز برپا می‌شود

کریمیان گفت: به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی پایگاه‌های انتقال خون در سنندج و سقز برپا می‌شود.

محمد سعید کریمیان مدیرکل انتقال خون استان کردستان در گفتگو با خبرگزاری شبستان در استان اظهار کرد: در  ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در سنندج و سقز پایگاه‌های انتقال خون برپا می‌شود.

 

 

وی گفت: پرسنل این اداره‌کل در این روزها در دو نوبت صبح و بعدازظهر آماده میزبانی از اهداکنندگان خون هستند و مردم می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی به‌منظور اهدا و نذر خون به این مراکز مراجعه کنند.

 

 

کریمیان اعلام کرد: با توجه به وضعیت کرونا و آغاز پیک هفتم، امکان اعزام و راه‌اندازی پایگاه‌های سیار در دیگر شهرهای استان وجود ندارد. 

 

 

مدیرکل انتقال خون استان کردستان با اشاره به اینکه در استان فقط در ۲ شهرستان سنندج و سقز پایگاه ثابت اهدای خون وجود دارد، اضافه کرد: تا قبل از شیوع بیماری کرونا تعدادی جایگاه سیار به دیگر شهرستان‌ها اعزام می‌شد اما از زمان شیوع این ویروس به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی این امکان وجود نداشت و اهداکنندگان باید برای اهدای خون به ۲ شهری که مراکز ثابت دارند، سفر کنند.

 

 

وی اظهار داشت: با توجه به استقبال زیادی که مردم استان از اهدای خون دارند این سازمان در صدد است که در تمام شهرستان‌ها پایگاه ثابت راه اندازی کند که خوشبختانه با همکاری و مساعدت دیگر مسئولان اقداماتی در خصوص جذب نیرو و تجهیزات برای این پایگاه‌ها انجام شده و در چندین ماه آینده پایگاه اهدای خون شهرستان مریوان راه‌اندازی خواهد شد.

 

 

کریمیان یادآور شد: در چند روز گذشته تعدادی از استان‌های کشور نیاز فوری به فرآورده‌های خونی داشتند که از استان کردستان نیز چندین محموله فرآوده خونی برای کمک به بیماران نیازمند ارسال شد، ضمن اینکه کردستان از نظر شاخص سطح سلامت خون جزو سالم‌ترین خون‌های کشور است.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ هزار و ۵۲۸ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کرده‌اند، بیان کرد: از این تعداد ۱۲ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

کد خبر 1201558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha