عزاداری‌های حسینی گسترش یافته است/برخی از اهداف عاشورا موردتوجه مسئولان نیست

فلاحی گفت: عزاداری‌های امام حسین(ع) گسترش یافته اما امر به معروف و نهی از منکر که از اهداف اصلی امام حسین (ع) بوده، مورد توجه قرار نگرفته است.

احمدحسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر توجه مسئولان به بحث امر به معروف با توجه به اینکه امام حسین (ع) شهید امر به معروف بودند، گفت: ما امر به معروف هر دو طرف را هم امر به معروف مسئولان و هم مردم نسبت به همدیگر را لازم می دانیم. دنبال این هستیم که فراکسیونی در مجلس تحت عنوان فراکسیون امر به معروف مسئولان تشکیل دهیم.

 

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز ما نیاز داریم هم در رفتارهای مردم و هم مسئولان عده ای پای کار باشند که قبل از اینکه مسئولی مرتکب خطایی شود و منجر به جرم انگاری نشود، قبل از آن به وی تذکر دهند، امر و نهی کنند و راهنمایی اش کنند.

 

وی بیان کرد: ما اگر این کار را درست انجام داده بودیم امروز شاهد این همه ناهنجاری ها نبودیم ولی آن گونه که باید و شاید به امر به معروف و نهی از منکر توجه نشده است. بحث عزاداری بر امام حسین (ع) گسترش پیدا کرده است ولی امر به معروف و نهی از منکر که هدف امام حسین (ع) بوده است، مورد توجه قرار نگرفته است.

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان باید در بحث حضور در بین مردم که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، امر به معروف شوند؛ بین مردم بیایند در جریان مشکلات و دغدغه های مردم قرار گیرند و در کم کاری ها خطاهایی که رخ می دهد، نهی از منکر شوند.

کد خبر 1201599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha