برگزاری کمپین افزایش آگاهی درباره محیط زیست در مساجد اندونزی

رهبران ارشد مسلمان در اندونزی کنگره ای را با هدف افزایش آگاهی در مورد تأثیرات تغییرات آب و هوایی و بسیج حمایت از میلیون ها مسلمان در این کشور تشکیل داده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «thejakartapost»، رهبران ارشد مسلمان در اندونزی کنگره ای را با هدف افزایش آگاهی در مورد تأثیرات تغییرات آب و هوایی و بسیج حمایت از میلیون ها مسلمان در این کشور تشکیل داده اند.

 این مجمع که کنگره مسلمانان برای اندونزی پایدار نامیده می شود در مسجد جامع استقلال جاکارتا، بزرگترین مسجد اندونزی با رساله ای که توصیه های آن به یکی از علمای سابق اندونزی کشور تحویل داده شده است ، برگزار شد.

این رساله تاکید می‌کند که تغییرات آب و هوایی قبلا تاثیر قابل‌توجهی بر تمام بخش‌های تجاری و شیوه زندگی مردم داشته است.

این سازمان خواستار راه‌حل‌های زیست‌محیطی سیستماتیک مبتنی بر ارزش‌های اسلامی شد و تاکید کرد که این پروژه باید از محل اعتبارات جامعه اسلامی مانند صدقه و وقف تامین مالی شود.

پیش از این نیز مساجد اندونزی اقداماتی را در راستای حفاظت از محیط زیست در این کشور انجام داده بودند.

مساجد دوستار محیط زیست در اندونزی که به آن ها «اکو مسجد» گفته می شود، نمازگزاران را به صرفه جویی آب دعوت کرده و از آن ها درخواست کرده اند که آب رودخانه ها را آلوده نکنند.

رهبران مسلمان اعلام کرده اند که حفاظت از محیط زیست یکی از اصولی است که در اسلام تاکید بسیار زیادی روی آن انجام شده و وظیفه همه مسلمانان است تا هر چه در توان دارند برای محافظت از محیط زیست به کار بگیرند.

کد خبر 1201616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha