طرح «بصیرت عاشورایی» در ۵ بقعه متبرکه در حال اجراست

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: به مناسبت ماه محرم و عزداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین(ع)، طرح بصیرت عاشورایی در پنج بقعه متبرکه شهرستان در حال اجراست.

«سعید علیپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: به مناسبت ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین(ع)، طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه امامزاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت، امامزاده نقی الهادی، قبور سادات، شیخ مقدم روستای الله آباد و امام رضا(ع) روستای توده از توابع بخش مرکزی شهرستان در دست اجرا است.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان عنوان کرد: طرح بصیرت عاشورایی به مناسبت دهه نخست محرم مطابق برنامه همه ساله از اول شب محرم به مدت 14 شب در بقاع متبرکه همراه با عزاداری، سینه زنی، مداحی و ضیافت شام همراه است که امسال پس از دو سال شیوع کرونا طی سه شب شاهد حضور و استقبال خوب و پرشور و گسترده ای توسط مردم هستیم و هر چه بگذرد جمعیت بیشتر خواهد شد.

 

علیپور با اشاره به مراسم عزاداری، اجرای نیات موقوفات، همایش شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی ویژه خواهران و سوگواره احلی من العسل خاطرنشان کرد: هر شب در هر بقعه هزار پُرس غذای گرم و نذری بین مردم توزیع می شود که 10 شب نخست ماه محرم در برنامه ریزی های از قبل صورت گرفته گنجانده شده و به بهترین نحو صورت می گیرد.

 

وی ضمن تسلیت ایام ماه محرم و اهمیت حضور در مراسم عزاداری تصریح کرد: با توجه به رسالتی که امام حسین(ع) برای بقاء تشیع انجام داد وظیفه داریم در این مراسم حضور پیدا کنیم چراکه ارزش و منزلت کار را بیشتر بدانیم، اهداف اهل بیت(ع) را به گوش مردم برسانیم، ادامه دهنده راه حسینی باشیم و نسل جدید را با سیره و منش ائمه آشنا و برای آنان بازگو کنیم.

 

 

کد خبر 1201643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha