چهارقلوهای غزه‌ای که حتی نبود مادر هم مانع از موفقیت آنان نشد

در شرایطی که بیش از هر وقت دیگری به بودن مادر احتیاج داشتند، او را از دست دادند اما این فقدان و غم بزرگ هم مانع از پیشرفت و موفقیت آنان نشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «ملاک الزقزوق» مادر چهارقلوهای غزه‌ای و معلم زبان عربی و پرورش اسلامی بود که در حمله سال گذشته رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسید.

 

این مادر فلسطینی که بر اثر بمباران خانه‌اش توسط جنگنده‌های اسرائیلی به شدت مجروح شده بود، روز 16 ژوئن 2021 در نتیجه همین جراحت و بر اثر سکته قلبی ناشی از آن به شهادت رسید.

 

با وجود اینکه از دست دادن مادر غم بسیار بزرگی است، اما این چهارقلوها لحظه‌ای روحیه خود را نباختند و با عزم و اراده‌ای جدی و پولادین راه خود را ادامه دادند تا بالاخره توانستند آرزوی مادر شهید خود را برآورده کنند و هر 4 نفر در کنکور قبول شدند.

 

«رافت عبداللطیف الزقزوق" پدر چهارقلوها در گفتگو با "عربی 21" تاکید کرد که مادر این بچه‌ها آرزو داشت که روزی بیاید و موفقیت آنان در کنکور را ببیند و با وجود اینکه آن‌ها مادر خود را از دست داده بودند، اما همیشه حضور او را در کنار خود حس می‌کردند و با جدیت برای موفقیت تلاش می‌کردند و این بهترین انگیزه برای آنان به رغم تمامی سختی‌ها و مشکلات بود.

 

رافت اظهار داشت که فرزندانش همیشه احساس می‌کردند موفقیت در کنکور روح مادرشان را در آن دنیا شاد خواهد کرد و در کنار آن، عزمی جدی برای موفقیت داشتند و تمامی این مسائل دست به دست هم داد تا آن‌ها به موفقیت دست یابند.

 

این پدر فلسطینی از نزدیکان و بستگانش که آن‌ها را در این شرایط سخت حمایت و یاری کردند، تقدیر کرد و گفت فرزندانش بسیار تحت تاثیر از دست دادن مادرشان بودند و سختی‌های زیادی کشیدند اما با این حال لحظه‌ای از تلاش برای موفقیت دست نکشیدند.

 

او همچنین تصریح کرد که پس از شهادت همسرش، او برای فرزندانش هم پدر بود و هم مادر و شرایط بسیار سختی را تجربه کرده است.

 

نمرات چهارقلوهای غزه‌ای در کنکور امسال که روز شنبه گذشته نتایج آن اعلام شد، به این ترتیب است: ضحی نمره 93.3، عبدالرحمن 93.1، عبدالله 81.6 و محمد 79.1.

 

ضحی تاکید کرد که پس از گرفتن نتایج، شوکه شد، چرا که انتظار نمره بالاتری را داشت اما خیلی زود به شادی و خوشحالی به دیگر اعضای خانواده پرداخت و همزمان غم نبود مادر را هم حس می‌کرد که همیشه آرزوی دیدن چنین روزی را داشت.

 

وی گفت که مادرشان همیشه آن‌ها را به درس خواندن تشویق می‌کرد و او نیز همراه با برادرانش تلاش کردند تا آرزوی مادرشان را برآورده کنند.

 

ضحی عنوان کرد که پس از این همه درد و غم بخاطر نبود مادر، نیاز داشتیم که شادی و خوشحالی به خانه ما بیاید.

 

وی ابراز امیدواری کرد همراه با برادرانش تحصیلات دانشگاهی را با موفقیت پشت سر گذاشته و به شغل و تخصصی که آرزویش را دارند، برسند.

کد خبر 1201695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha