کاهش آسیب های اجتماعی در ارتقای سلامت روحی و روانی جامعه مؤثر است

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی در ارتقای سلامت روحی و روانی جامعه مؤثر است، گفت: استفاده از ظرفیت تبلیغی مبلغان در این زمینه نقش آفرین است.

حجت الاسلام «ابوالفضل اسماعیلی»، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: حوزه ظرفیت عظیمی در ارتقای اخلاق و معنویت ر جامعه بوده و همواره در این راستا اقدامات چمشگیری انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه خروجی حوزه تبلیغ است، بیان داشت: رسالت حوزه های علمیه در ارتقای فرهنگ و تقویت سلامت روحی و روانی جامعه نقش آفرین است.

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: با توجه به اعزام مبلغان به مناطق تبلیغی برای بصیرت بخشی، روشنگری و آگاه سازی نسل جوان در زمینه مقابله با هجمه های فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی، زمینه حضور و فعالیت حداکثری طلاب مبلغ فراهم است.

 

وی، با بیان اینکه بصیرت بخشی بهترین راه مقابله با آسیب های حاصل از هچمه های فرهنگی است، گفت: برای موفقیت در این زمینه دیگر نهادهای فرهنگی و اجرایی باید با حوزه تعامل و همکاری داشته باشند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه ترویج ارزش های دینی بستر مقابله با آسیب های اجتماعی است، اظهار کرد: ماه های محرم و صفر فرصتی برای تعمیق فرهنگ دینی و ترویج ارزش های اسلامی در جامعه است.

 

وی ادامه داد: روحانیون و مبلغان و مسئولان و برنامه سازان دینی و فرهنگی باید از فرصت محرم و صفر برای اشاعه ارزش ها در جامعه بهره گیرند.

 

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: از این فرصت باید برای رفع شبهات دینی و نهادینه شدن فرهنگ غنی دینی و مذهبی در جامعه بخصوص در بین نسل جوان و نوجوان بهره گرفته شود.

کد خبر 1201696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha