شب عاشورا و فرصت مناجات امام حسین (ع) با خداوند رحمان را می‌توان به عنوان شب پیوند با خدا تعریف کرد

آیت الله عاملی گفت: شب عاشورا و فرصت مناجات امام حسین (ع) با خداوند رحمان را می‌توان به عنوان شب پیوند با خدا تعریف کرد و در این شب، برای رعایت عفاف و حجاب در جامعه با خدای متعال عهد بست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، آیت الله «سید حسن عاملی» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: عاشورا سوژه خوبی برای حجاب دارد و باید نوا و نغمه حسینی به زندگی مردم وارد شود و مجالس بزرگ لبیک یا حسین ترتیب بدهیم تا مردم در پاسخ هل من ناصر امام حسین (ع) فریاد لبیک سر بدهند و پایبندی به حجاب و عفاف افزایش یابد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل تصریح کرد: شب عاشورا و فرصت مناجات امام حسین (ع) با خداوند رحمان را می‌توان به عنوان شب پیوند با خدا تعریف کرد و در این شب، برای رعایت عفاف و حجاب در جامعه با خدای متعال عهد بست.

 

آیت الله عاملی  خطاب به دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: اردبیل را با استان‌های صنعتی که شهرداری‌هایشان برای کمک مالی به شوراهای فرهنگ عمومی دستی باز دارند، مقایسه نکنید زیرا شهرداری اردبیل از درآمدهای آن استان ها برخوردار نیست و باید برای تامین اعتبار شورای فرهنگ عمومی این استان تدبیری اندیشیده شود.

 

وی تصویب سوگند مقدس ازدواج برای مقابله با افزایش طلاق، ساخت فیلم شاه اسماعیل صفوی با هدف الگوسازی در برابر تحریفات بیگانگان، طراحی جایزه موذن‌زاده برای تجلیل سالانه از مداحان نامی کشور، تعیین روز وفات استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی به عنوان روز مداحان در تقویم رسمی کشور و معرفی یک روز به نام روز نیارق اردبیل به عنوان روز قیام روستاها و عشایر علیه طاغوت را به دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد داد.

 

در ادامه این جلسه امامان جمعه شهرستان های گرمی و بیله سوار مغان نیز به طرح مسائل و مشکلات اجتماعی و تنگناهای مالی شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها پرداختند و در پایان، از کتاب‌های بوی رضوان و فریاد رهایی رونمایی شد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور قبل از این جلسه، از روستاهای عنبران علیا و سفلی اردبیل بازدید کرد و با صحبت با مقامات محلی و تنی چند از اهالی آن روستاهای اهل سنت، در جریان مشکلات و کمبود آب و بیکاری جوانان و مشکلات فرهنگی قرار گرفت.

کد خبر 1201710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha