شورای فرهنگ عمومی سه راهبرد را برای مدیریت حجاب در کشور تدوین کرده است

امامی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: شورای فرهنگ عمومی سه راهبرد را برای مدیریت حجاب در کشور تدوین کرده است که با اجرایی شدن آنها و توسعه ترویج عفاف و حیا، بسیاری از مشکلات و مسائل این حوزه برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، «سید مجید امامی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در دفتر نماینده ولی فقیه در این استان گفت: شورای فرهنگ عمومی سه راهبرد را برای مدیریت حجاب در کشور تدوین کرده است که با اجرایی شدن آنها و توسعه ترویج عفاف و حیا، بسیاری از مشکلات و مسائل این حوزه برطرف خواهد شد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: تهیه و معرفی لباس زیبا، سالم و عفیفانه یکی از این راهبردهاست و با توجه به اینکه دسترسی مردم به لباس خوب کم شده است، این راهبرد می تواند در تامین لباس مناسب و عفیف موثر باشد.

 

وی جایگزینی گفتمان حیا و امنیت جنسی خانواده به جای اجبار در حجاب را دومین راهبرد و تعزیر درمان‌های موثر را سومین راهبرد در مدیریت حجاب اعلام کرد و افزود: برای برخی استان ها ایجاد کلینیک‌هایی را پیشنهاد داده‌ایم تا با حضور مشاوران کارآزموده، افرادی که از سوی دادستانی معرفی می‌شوند، مشاوره و راهنمایی بدهند.

 

امامی ادامه داد: علاوه بر تعزیردرمان‌ها می توان با شگردهای مختلفی نظیر دعوت افراد به حجاب، اهدای کتاب و روسری و پایین آوردن قیمت کالای حجاب به ترویج حجاب پرداخت و موضوع برخورد قضایی، در مراحل نهایی قرار دارد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: اینکه افراد بدحجاب از سوی نیروی انتظامی جریمه شوند، محل بحث است. افرادی معتقد هستند که بدحجابی به منزله تخلف رانندگی نیست که جریمه شامل آن شود و برخی افراد نیز موافق جریمه هستند و تصمیم‌گیری در این راستا از سوی رییس جمهور به قوه قضائیه محول شده است.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مسئله حجاب کارکنان ادارات تا حدود زیادی حل شده است و همچنان با جدیت و در اولویت پیگیری می‌شود و در حوزه تولید محصولات هنری برای ترویج حجاب و عفاف نیز، شورای فرهنگ عمومی کشور کار خودش را آغاز کرده است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور یادآور شد: ساز و کارهای لازم برای تخصیص ۲ درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی به شوراهای فرهنگ عمومی فراهم شده است و شکل‌گیری شورای هماهنگی فرهنگی دستگاه‌ها در دولت سیزدهم، کار بی سابقه‌ای بود و پیوست فرهنگی، جزو شروط اصلی ورود طرح‌ها به حوزه دولت است.

 

امامی خاطر نشان کرد: ظرف چند ماه آینده، شمار اعضای حقیقی شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها به ۱۲ عضو افزایش خواهد یافت و به جای افراد عادی، از هنرمندان و نخبگان نیز در ترکیب اعضا استفاده خواهد شد.

 

وی بیان کرد: عدالت فرهنگی، اصلی‌ترین رویکرد دولت در مباحث فرهنگی است و تمام منابع موجود به سمت و سویی مدیریت می‌شود که سرانه مسجد، سینما، کتابخانه و نظایر آنها ارتقا یابد و در حوزه فرهنگی، آسیب شناسی و احصا چالش‌ها انجام شده است.

 

امامی نمازجمعه را اشرف رسانه‌ها معرفی کرد و افزود: از این ظرفیت باید بیش از گذشته برای وحدت و الگوسازی فرهنگی استفاده کنیم و از ایده روز استان‌ها که می‌تواند نماد هویت، مدنیت، عدالت و نشاط اجتماعی هر استان باشد استقبال می‌کنیم.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور عنوان کرد: وقتی صحبت از تربیت و الگوسازی به میان می‌آید، هیچ شهری مشابه شهر دیگر نیست و باید در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، اقتضائات هر منطقه و شهر را در نظر داشته باشیم.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استان اردبیل را گلستان آئین‌ها و رسوم شیعی و عاشورایی دانست و ادامه داد: این استان از حیث مدنیت مبتنی بر محبت اهل بیت و مناسک عاشورایی، جایگاه ممتازی دارد و شکل‌گیری شهرها و محلات بر اساس تقسیم کار در خدمتگزاری برای امام حسین (ع) باید به عنوان الگو و برند به جهان معرفی شود.

 

امامی با بیان اینکه نسبت اردبیل با تشیع و اشاعه آن، باید به همگان معرفی شود، اذعان داشت: شورای فرهنگ عمومی این استان، یکی از کارآمدترین و منظم‌ترین شوراهای کشور است و اطمینان دارم اگر از ناحیه شورا، از نظام اقتصادی کشور مطالبه کنیم، مشکلات اعتباری شوراها نیز رفع می‌شود.

کد خبر 1201716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha