رئیس شورای ائتلاف ۱۴ فوریه: کلمه «نه» راه مقاومت مردمی برای رسیدن به عزت و کرامت است

رئیس شورای ائتلاف ۱۴ فوریه به مناسبت نزدیک شدن به عاشورای حسینی با اشاره به سخن امام حسین(ع) «ومثلِي لا يُبَايعُ مثلَهُ» گفت: باید درقبال اقدامات ظلمانه و ظالم «نه» گفت. کلمه «نه» راه مقاومت مردمی برای رسیدن به عزت و کرامت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، رئیس شورای ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه به مناسبت ماه محرم الحرام و نزدیک شدن به عاشورای 1444،گفت:  روز عاشورا، روز حزن و غم و گریه و روز یکی از بزرگ‌‌ترین مصیبت‌های تاریخ بشر است.

رئیس این شورا اعلام کرد: پس از آنکه امت عناصر و عوامل خود در رویارویی از دست داد. بسیاری از افکار و تئوری های غلط بر آنها چیره شد تا اینکه پدیده تسلیم به نشانه ای آشکار تبدیل شد. درحالی که صحنه های بی عدالتی و ظلم را در زیر چتر بسیاری از رژیم های منحرف و فاسد مشاهد می شود که بر تحقیر کرامت انسانی را تلاش دارد و هویت آنها را سلب کردند و ارزش های اخلاقی و مفاهیم اسلامی را برگردانند.

 

وی تاکید کرد: امام حسین(ع) در عمل به امر الهی و در اجرای تکلیف قانونی و حقوقی قیام کرد تا ملت را از آنچه به آن رسیده  همچون عقب گرد از اسلام و تحریف اسلام و قرآن و عدول از آموزه های رسول اکرم(ص) نجات دهد. از تسلیم شدن و بیعت با طاغوت زمان خود یزید بن معاویه خودداری کرد. امام حسین(ع) می گوید: «ومثلِي لا يُبَايعُ مثلَهُ» (هرگز کسی مثل من با کسی مثل یزید بیعت نمی کند.)

رئیس شورای ائتلاف انقلاب 14 فوریه گفت: از این کلام می آموزیم که حقیقت مرحله خود را با تسلیم و سکوت و ذلت و انقیاد آغاز نمی کند، بلکه با مخالفت آغاز می شود. حقیقت با مخالفت مردم و با انقلاب خود بر انحراف و فساد انجام می شود. حرف«هرگز کسی مثل من» به معنای مخالفت با رهبری حاکم منحرف است که رفتارش از حدود خداوند که در کتاب الهی آمده است، فراتر رفته است و این رهبران سفیه و منحرف به مصادره اموال و سرکوب آزادی ها و نقض حرمت ها و تعدی به شعائر حسینی و مقدسات اقدام می کنند.

 

وی در پیامی به مردم بحرین گفت: ای کسانی که از مکتب ابی الاحرار درس انقلاب آموخته اید، پس در امورتان متحد شوید و تعالیم دین تان را بپذیرید و در یک صف متحد شوید و در تصمیم ها و اراده تان یکپارچه شوید. در سیاست تان پشت آموزه های دین  وقرآن و پیامبرتان باشید. به قوانین ظالمانه، به انتخابات دورغین و ناعادلانه، به عادی سازی که بر کشور ما مسلط شود، به صهیونیست‌ها و فرهنگ شان در سرزمین مان و محاربین با دین اسلام در کشورمان با قاطیت «نه» بگوییم.

رئیس شورای ائتلاف انقلاب 14 فوریه افزود: برائت خود را از ظلم و ظالم ها و حامیان‌شان و اعمال آنها و قوانین آنها وانتخابات باطل شان اعلام کنید. کلمه «نه» راه مقاومت مردمی به سمت رسیدن به عزت و کرامت و راه روشن در مقابله با ظلم و ظالمان است.

 

وی از مردم خواست به اتحاد، تقویت اقدام مشترک، درمان نقاط کاستی، مسئولیت پذیری درقبال دین و جامعه و کشور، اهتمام به وحدت و تمایل به حمایت از آن، پرکردن خلأهای و مسئولیت پذیری در ارزیابی مسایل بپردازند.

رئیس شورای ائتلاف انقلاب 14 فوریه با مرتبط دانستن انقلاب امام حسین(ع) و امام مهدی(عج) هنگام ظهور، تاکید کرد: خروج هر دو برای اصلاح و اجرای برنامه الهی در زمین و گستراندن آن بین بندگان خداست.

کد خبر 1201729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha