دین و اخلاق زیرساخت توسعه و پیشرفت هستند/ پشتوانه ما مکتب حسینی است

آیت‌الله کعبی دین و اخلاق را زیرساخت توسعه و پیشرفت دانست و گفت: پشتوانه ما مکتب حسینی است و می‌توانیم این مسیر را تا رسیدن به قله‌ها ادامه دهیم و راهش این است که از ظرفیت‌های مردم استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آیت‌الله عباس کعبی» صبح امروز (دوشنبه ۱۰ مرداد) با حضور در ستاد نیروی انتظامی استان خوزستان اظهار کرد: امروز نظام مردم‌سالاری اسلامی بر پایه مکتب حسینی عرصه را بر جبهه استکبار و صهیونیسم بین‌الملل از لحاظ نرم‌افزاری و اقتدار مکتبی، تنگ کرده است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بر خلاف تبلیغات و جنگ رسانه‌ای و جنگ روانی، دشمن در همه میادین، از جمهوری اسلامی شکست خورده و فقط خودشان را قوی نشان می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه ما در همه عرصه‌ها در وضعیت هجوم به سر می‌بریم نه در وضعیت دفاع اضافه کرد: در میدان باورها و ارزش‌ها در بحث حجاب و عفاف ما از غرب و آمریکا مطالبه گر هستیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: علت تلاش دشمن و دامن زدن به ابتذال و بی‌عفتی و جنگ نرم و شلوغ کردن فضای مجازی و جرائم سازمان یافته بر علیه دین و اخلاق مردم، این است که در سطح جهان الگوی آنها زیر سوال رفته و اسلام حجاب را به عنوان الگویی برای زنان مقتدر، دانشمند، مومن، عفیف و تاثیرگذار در میدان سیاسی و اجتماعی معرفی کرده است.

 

وی تصریح کرد: در اقتصاد هر چند گرفتار بیماری ناشی از کم کاری ها هستیم اما دولت سیزدهم در همین مدت، کارهای خوبی انجام داده و رشد اقتصادی صورت گرفته و البته این رشد تورم زاست اما دولت در حال تلاش برای کنترل است و زیرساخت‌های کشور نیاز به رشد اقتصادی دارد. 

 

آیت‌الله کعبی با اشاره به اینکه دولت شبانه روزی در حال کار بوده و مصمم است اقتصاد قوی درست کند ادامه داد: اقتصاد قوی به عنوان زیرساخت پیشرفت و عدالت قابل تحقق است؛ البته سوداگران میدان فساد اقتصادی و سوءاستفاده از شرایط پیش آمده کشور در تلاش هستند از وضعیت اصلاحات اقتصادی، سوءاستفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه سوداگران اقتصادی خطرشان برای جامعه کمتر از سوداگران مرگ نیست اذعان کرد: موقعیت اصلی ملت ایران دین و اخلاق بوده و دین و اخلاق نیز زیرساخت پیشرفت است و در این چند سال حقیقتا جهش تحول و پیشرفت پایه‌ای تحقق یافته است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: پشتوانه ما مکتب حسینی است و می‌توانیم این مسیر را تا رسیدن به قله‌ها ادامه دهیم و راهش این است که از ظرفیت‌های مردم استفاده کنیم. 

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی هم مردم را به میدان آورد و هم بر اساس ارزش‌ها می‌خواهد در میدان نگه دارد گفت: اگر بخواهیم با حرکت ملت ایران از مکتب عاشورا الهام بگیریم باید بگوییم مکتب عاشورا، مکتب خارج کردن ملت‌ها از تباهی، سیاهی، تاریکی و فساد به سمت نور، هدایت، نجات، روشنایی و سعادت است. 

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کلید مکتب عاشورا را ولایت محمد و آل محمد (ص) دانست و خاطر نشان کرد: هر که به ولایت وصل شد از تاریکی نجات پیدا می‌کند؛ ولایت روح اسلام ناب محمدی (ص) است.

 

وی تصریح کرد: عظمت عاشورا به این برمی‌گردد که طاغوت تلاش کرد نظام ولایت رسول الله (ص) را به پادشاهی مطلقه معاویه تبدیل و از دل آن یزید جنایتکار و شرابخوار و فاسق و بی‌خرد را حاکم دولت‌های اسلامی کند و روی منبر رسول الله بنشاند؛ در این شرایط بود که ولی به سمت شهادت رفت.

 

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه نباید شرایطی ایجاد کرد که طاغوت قدرت یابد و تاریکی استلا پیدا کند یاد آور شد: بسترهای فراهم شدن و به سلطنت رسیدن یزید انحراف از ولایت، منافع شخصی، حب دنیا، بی بصیرتی و جهل، سوءاستفاده خواص و چرخه باطل ثروت و قدرت و تهدید و تطمیع و تزویر بود و این‌ها مثلث سه‌گانه تبلیغات معاویه بودند و امروز این مثلث سه گانه امپراطوری رسانه‌ای غربی است.

 

کد خبر 1201745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha