هدف گذاری ایجاد ١٠٠ شرکت دانش بنیان در استان سمنان

صادقی گفت: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: هدف‌گذاری برای راه‌اندازی بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۱ در استان سمنان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ «محمدرضا صادقی» در جلسه توسعه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان سمنان، افزایش بازدهی تولید و بهره وری با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، زمینه ساز تحقق اقتصاد دانش بنیان  دانست وگفت:شرکتهای دانش‌بنیان به عنوان راهبرد اصلی برای افزایش بهره‌وری در مسیر توسعه اقتصادی استان سمنان مورد استفاده قرار گیرند.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه استان سمنان در موارد گوناگون بخصوص در حوزه دانشگاه، از ظرفیت بالایی برخورار است افزود: طبیعتا باید عملکرد مضاعفی را از مجموعه های متولی امر در این خصوص شاهد باشیم.

 

وی ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۰، فعالیت بالغ بر ۷۳ شرکت دانش بنیان و ۴۵۰ شرکت فناور در سطح استان سمنان به ثبت رسیده است.

 

صادقی تصریح کرد: در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان و تحقق شعار سال، هدفگذاری برای راه اندازی بیش از ۱۰۰ مورد شرکت دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ در استان سمنان صورت گرفته است.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه اولویت ها و نیازهای ما در بحث دانش بنیان در سطح استان باید احصاء شود، اظهارامیدواری کرد: با همکاری و بکارگیری تمامی ظرفیت های استان، شاهد توسعه تصاعدی و همچنین توسعه کیفی شرکت های دانش بنیان در سطح استان‌ خواهیم‌ بود.

 

وی گفت: در حوزه توسعه شرکت های دانش بنیان و تحقق شعار سال، ضرورت دارد تا به دور از حرف و شعار با برنامه ریزی و اقدامات عملیاتی و کاربردی گام برداریم.

 

صادقی با تأکید براینکه ضرورت دارد تا فرمانداران در بحث رُشد کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان در سطح شهرستان های استان به صورت جدی ورود کنند ادامه داد:سند توسعه اقتصاد دانش بنیان استان به صورت دقیق، کارشناسی و تخصصی در حال تدوین و آماده سازی است که انشالله به زودی ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه ظرفیت های دانش بنیان استان سمنان در بخش های اقتصادی در این سند گنجانده شده است، افزود: در این سند سعی شده تا وظایف دستگاه های عضو و ذی صلاح نیز دیده می شود تا بتوانیم عملکرد بهتری را در استان برای حمایت از دانش بنیان ها و ارتقای بهره وری شاهد باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه برای استان سمنان طی سال جاری رشد اقتصادی ۸.۶درصدی در نظر گرفته شده که بر روی دانش بنیان ها برای تحقق آن حساب ویژه ای باز کرده ایم، گفت: در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان اقدامات خوبی در استان صورت خواهد گرفت.

کد خبر 1201758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha